۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۸۵۳۷۳
در نشست خبری مطرح شد؛

ارسال ۳۰۰ مقاله به همایش مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم از ۱۲ کشور

دبیر همایش مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم از ارسال ۳۰۰ مقاله از ۱۲ کشور جهان به این دوره از همایش خبر داد.
خوش منش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس؛ نشست خبری همایش بین‌المللی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم بعد از ظهر امروز ۱۵ اسفند، با حضور حمید صابرفرزام، دبیر همایش و رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خوش‌منش، دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی کشور برگزار شد.

صابرفرزام در آغاز این نشست خبری گفت:‌ جهاد دانشگاهی از سال ۶۲ فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرده است و تا سه سال پیش عمده فعالیت‌های خود را در حوزه تبلیغی و ترویجی سامان داده بود. سه سال پیش در دیدار با مقام معظم رهبری به توسعه ایشان در کنار فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، فعالیت‌های گزین و گسترده‌ای نیز در دستور کار سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سه مرکز جدید علمی و پژوهشی در راستای بیانات مقام معظم رهبری تاسیس شده است، گفت: همایش ملی قرآن و سلامت مهر ماه سال جاری در شهر بجنورد برگزار شد و همایش بین‌‌المللی پیش رو نیز در این راستا برگزار می‌شود.

دبیر همایش افزود:‌ بالغ بر ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از میان، ۱۱۷ مقاله امتیاز لازم برای شرکت در این همایش را اخذ کرد. از این بین ۳۹ مقاله در طی همایش ارائه و به سه مقاله اول جوایزی اهدا خواهد شد. دیگر مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر و یا انتشار در کتابچه همایش ارائه خواهند شد. به غیر از مقالات داخلی، از ۱۲ کشور دیگر نیز مقالاتی به این همایش ارسال شده است. همچنین این همایش در چهار پنل تخصصی و هفت کارگاه برگزار خواهد شد.

خوش‌منش در ادامه این نشست خبری گفت: قریب به پنج میلیون دانشجو در حال تحصیل در کشور هستند و فعالیت پژوهشی در حوزه قرآن توسط بخشی از این دانشجویان می‌تواند تحولی در زمینه پژوهش‌های قرآنی تلقی شود و این ظرفیتی پیش روی سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور است.

وی ادامه داد: بحث تمدن اسلامی توسط ایران مطرح شده است و کشورهای اسلامی در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و مناسب است که کشور ما از قافله عقب نماند. بنده از سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان به خاطر برگزاری این همایش تقدیر می‌کنم./1325//102/خ

ارسال نظرات