۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۸۵۳۹۶
مدیر حوزه های علمیه قزوین:

کمک به محرومان سبب تزکیه مال و نفس می‌شود

حجت الاسلام عباسی گفت: یکی از صفات مؤمنان این است که در اموال و ثروت‌های شان، حقوق معین برای محرومان دارند و بر این اساس می‌توان گفت این کار سبب تزکیه مال و نفس این افراد می‌شود.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در دیدار مدیران و معاونین حوزه های علمیه استان ضمن قدردانی از تلاش‌های اساتید و کادر علمی خوزه‌‌ها به برنامه ریزی منظم برای طلاب و اساتید در طول سال، گفت: باید تلاش کنیم تا چشم انداز بهتری در زمینه های علمی و پژوهشی برای طلاب و اساتید داشته و برنامه های خوبی برای آنان پیش بینی کنیم.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به فرارسیدن سال جدید و با بیان این که کمک به نیازمندان در این روزها بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: یکی از مهمترین ابزاری که می‌تواند به از خودگذشتگی انسان عینیت دهد، کمک به دیگران و شریک شدن در غم آنان است.

وی با اشاره به قرآن کریم افزود: قرآن کریم می‌فرماید اگر شما احسان و نیکی به دیگران می‌کنید، در واقع به خود نیکی کرده‌اید، از این نگاه قابل بررسی است که وقتی به دیگران کمک می‌کنیم، در درجه اول به خودمان احسان کرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در قرآن کریم، یکی از صفات مؤمنان این است که در اموال و ثروت‌های شان، حقوق معین برای محرومان دارند و بر این اساس می‌توان گفت این کار سبب تزکیه مال و نفس این افراد می‌شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: فضای کمک به فقرا،‌ مستمندان و نیازمندان ابعاد تربیتی و آثار درونی دارد که خداوند بر همین اساس تأکیدات فراوانی کرده تا همه آحاد جامعه را از این آثار نورانی بهره‌مند کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: افرادی که توانایی دارند، باید زندگی خود را به صورت جدی، در مسیر دستگیری از مستمندان قرار دهند و البته بدانند که خداوند، پاداش خوبی نصیب آنان خواهد کرد.

وی در پایان گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند که خدا بندگانی دارد که در بهشت فرمانروایی می‌کنند و آنها کسانی‌ هستند که نیاز مؤمنی را برطرف می‌کنند و این کار را در بین خودشان مخفی نگه می‌دارند./102/853/ب1

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

 

ارسال نظرات