۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۸۵۴۳۰
مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین خرم آباد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مسائل اعتقادی برای جلوگیری از به وجود آمدن آسیب ها در حوزه

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خرم آباد گفت: برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات و آسیب در حوزه و جمع طلاب باید پذیرفته شدگان از لحاظ اعتقادی به خوبی ارزیابی شوند.
حوزه

حجت الاسلام سیدمحمد صدری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه، اظهار کرد: پذیرش طلاب فرصتی برای تربیت و پرورش روحانیان برای نقش آفرین در جامعه است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش روحانیت در بصیرت افزایی و هدایت جامعه افزود: باید طلابی در حوزه تربیت و پرورش یافته شوند که بتوانند در انجام رسالت خطیر خود موفق شوند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمین(ع) خرم آباد به گسترش مدارس علمیه اشاره و عنوان کرد: با پذیرش طلاب در این مدارس نباید غافل شد که کیفیت فدای کمیت شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش آمار داوطلبان ورود به حوزه علمیه اظهار داشت: در پذیرش طلاب باید دقت و بررسی بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام صدری توجه به مسائل اعتقادی را امری مهم در پذیرش طلاب عنوان و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آسیبها در حوزه باید به مسائل اعتقادی در کنار مسائل علمی توجه شود.

وی در ادامه استعدادیابی را یک ضرورت در پذیرش طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم در حوزه به حد مطلوب نرسیده است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خرم آباد با اشاره به اینکه در حوزه تلاش می شود استعداد و توانایی طلاب در زمینه های گوناگون شناسایی و تقویت شود، گفت: پذیرفته شدگان ابتدا باید استعداد طلبگی را داشته باشند که بتوان این مهم را در حوزه شکوفا و هدایت کرد.

ضرورت حضور مشاوران برای شناسایی و هدایت استعداد طلاب

وی در ادامه حضور مشاوران در مدارس علمیه را ضروری خواند و گفت: با حضور مستمر مشاوران در مدارس می توان استعداد و توانایی طلاب را شناسایی، هدایت و تقویت کرد.

حجت الاسلام صدری با اشاره به اینکه هم اکنون حضور مشاور در هر مدرسه علمیه در طول سال به مدت دو بار صورت می گیرد، اظهار داشت: برای هدایت طلاب بر اساس استعدادهایی که دارند، این حضور باید بیشتر شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات