۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۸۵۴۴۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

پیشرفت‌های علمی کشور به برکت ولایت فقیه است

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: همه این پیشرفت‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در دهمین جشنواره تجلیل از نخبگان آموزش و پرورش اهر با بیان اینکه جشنواره خیران مدرسه‌ساز در تهران برای شهرستان اهر نتایج ارزشمندی داشت، اظهار داشت: در طی این جشنواره بخش قابل‌توجهی از نیازهای فضاهای آموزشی این شهرستان برطرف می‌کند.

وی علم را عامل اقتدار و توانایی کشور دانست و ابراز داشت: در روایات نیز بیان شده است که علم اقتدارآور است، بنابراین اگر می خواهیم کشورمان دارای اقتدار باشد لازم است به دنبال علم و دانش رفت، دین اسلام دین علم، دانش و فرهنگ است و این مایه افتخار است، بدانیم که بدونه علم به جایی نخواهیم رسید.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: همه این پیشرفت‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، جایگاه علمی و فرهنگی امروز به برکت حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را یکی از دستورات رهبری انقلاب دانست و ابراز داشت: تعلیم و تربیت پایه و اساس یک کشور است از این رو رهبر انقلاب آن را مورد توجه ویژه قرار داده است، کشور وابسته به سیستم آموزشی و نظام تربیتی است.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی پیشتاز در معنویت، مبارزات انقلابی، ولایتمداری و حضور در دفاع مقدس است، گفت: زمینه رشد و ارتقای کشور در خصوص علم و دانش فراهم است و باید بیش از پیش برای پیشتازی در زمینه علمی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در مقابل برخی کشورها در جهان از جهت علم، تکنولوژی و ثروت عقب مانده است، تصریح کرد: علم بدون تربیت برای جامعه خطرناک است، لازم است به علم توأم با تربیت دست پیدا کنیم، پیشرفت‌های علمی برخی کشورها همراه با شیطنت است./203/854/ب1

ارسال نظرات