۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۴۷۴

آغاز نامنویسی هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی شعر رضوی از آغاز فرایند نامنویسی در هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی خبر داد.
جشنواره شعر رضوی

سید کریم موسوی، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره این که جشنواره بین المللی شعر رضوی نخستین جشنواره شعر عربی بین المللی ولایت در کشور است، خاطرنشان کرد: این جشنواره همه ساله با حضور شعرای شیعه جهان اسلام و با موضوعات مدح، ثنا و بیان مناقب امام هشتم(ع) در خوزستان برگزار می شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی «عربی» با بیان اینکه اشعار جشنواره در دو بخش شعر شعبی و فصیح برگزار خواهد شد، ابراز داشت: انتشار فراخوان شرکت در این جشنواره ابلاغ و اطلاع رسانی فراخوان به صورت مجازی و رسانه ای انجام شده است و تاکنون آثاری از سوی شاعران کشور و خارج از کشور ارسال شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره امامان معصوم به ویژه امام رضا(ع)، گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی ـ هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار چنین آثاری را از اهداف برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی «عربی» برشمرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی امسال برای هشتمین بار در خوزستان برگزار می شود، اظهار داشت: تلاش شده است تا کیفیت برگزاری این جشنواره نسبت به سال های گذشته بهتر شود.

موسوی گفت: امسال شاعران خارجی و کشوری بدون محدودیت سنی در شعر فصیح و شعبی از یکدیگر تفکیک خواهند شد تا در انتخاب بهترین شاعر با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه در هفته آینده رونمایی از پوستر جشنواره صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: این جشنواره سه روزه برگزار می شود و هم اکنون نامنویسی از شاعران در حال اجرا است و در این باره آثار بسیاری از شاعران کشورهای اسلامی برای دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی «عربی» با بیان اینکه جشنواره سه روز و در دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: افتتاحیه جشنواره در اهواز خواهد بود که پس از آن در شهرستان های کارون، آبادان و خرمشهر ادامه و مراسم اختتامیه همچون سال های گذشته در یادمان دعبل خزاعی شهرستان شوش برگزار خواهد شد و در پایان از برگزیدگان تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون قرآن و عترت اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: شاعران برای آگاهی از شرایط فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی «عربی» به سایت http://khozestan.shamstoos.ir مراجعه کنند./303/9456/ب1

ارسال نظرات