۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۸۵۵۳۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

دشمن برای ترویج موسیقی غربی در جامعه اسلامی تلاش می کند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: دشمن تلاش زیادی برای ترویج موسیقی غربی در جامعه انجام می‌دهد اما پس از آنکه از راه‌های عادی موفق به اجرای نقشه خود نشد، از راه‌های غیر مستقیم اقداماتی را برای ترویج این موسیقی و فرهنگ شنیدن آن آغاز کرده است.
حجت الاسلام رهایی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسن رهایی ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، اظهار کرد: بیان خاطرات و سرگذشت زندگی و سیره شهدا نقش بسیار مهمی در حفظ روحیه ایثارگری و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه دارد، بنابراین باید در هر فرصتی خاطرات و زندگینامه شهدا بررسی و یاد آنان زنده نگه داشته شود.

وی بیان کرد: قوانینی که در کشور وضع می‌شود برای همه افراد و در همه مناطق است اما وظیفه بومی سازی قوانین با شرایط محیطی و فرهنگ مردم با امام جمعه هر شهرستان است زیرا امام جمعه هر شهرستان طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، فرمانده قرارگاه فرهنگی آن شهرستان محسوب می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا بیان کرد: اگر قرار است نسبت به اقدامی با عملکرد دستگاهی اعتراضی انجام شود باید عادلانه و از روی انصاف باشد، ممکن است برخی افراد دلسوز نظام و دین سخنانی را در اعتراض به برخی از اقدامات مطرح کنند اما لازم است هرگونه ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، عادلانه و از روی انصاف باشد.

حجت الاسلام رهایی بیان کرد: تهاجم فرهنگی همه جانبه و با توجه به ابزارهای مختلفی است که نمی‌توان تنها به یک بخش آن توجه کرد، درباره موسیقی فتوای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود دارد و کاملاً واضح است و باید بر اساس آن عمل شود.

وی ادامه داد: در گذشته اگر افراد مؤمن قصد داشتند موسیقی بشنوند، از موسیقی سنتی استفاده می‌کردند اما دشمن با تلاش فراوان برای ترویج فرهنگ موسیقی غربی در جامعه اسلامی تلاش کرد و برای این کار از اقدامات خود را از ترویج موسیقی پاپ شروع کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: گاهی یک سرود انقلابی توسط یک خواننده اجرا می‌شود اما بعد از مدتی همان فرد یک موسیقی پاپ و غربی را هم اجرا می‌کند تا به این وسیله جوانان مؤمن و انقلابی که به این دو اثر گوش می‌دهند گفت و گوهایی درباره این آثار و خواننده آنها مطرح کنند و به این وسیله گفتمان موسیقی پاپ و غربی در جامعه ترویج داده می‌شود.

حجت الاسلام رهایی همچنین عنوان کرد: طبق فرهنگ غنی و اسلامی مردم ما بر روی مزار امامزادگان دارای شجره نامه که حسب و نسب آنها مشخص است بارگاه ساخته می‌شده است، علمای بزرگ و مشهور هم مزارهای ساده‌ای داشته و دارند به همین دلیل این شیوه دفن اموات باید رواج داده شود و افراد از نگارش مطالب فراوان و درج تصاویر بر روی مزارها خودداری کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین مواردی که در ایام عزاداری هیئات مذهبی در شهرستان ترویج داده شده، اقامه نماز جماعت بوده است، با توجه به فعالیت بسیار گسترده هیئات مذهبی در همه ایام سال به ویژه در ایام خاص مذهبی همچون دهه فاطمیه اول و دوم و دهه محرم، این اقدام نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه دارد./202/868/ب1

ارسال نظرات