۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۵۵۳۴
در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس خوزستان مطرح شد؛

شیوه اجرای طرح قرآن و عترت در هفت قدم ویژه حوزه های علمیه

گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان با حضور مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه و با محوریت آشنایی و توجیه وظایف معاونان با فعالیت های قرآنی در سالن جلسات مرکز مدیریت برگزار شد.
گردهمایی معاونان تهذیب مدارس خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان ظهر امروز با حضور مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور و با محوریت آشنایی و توجیه وظایف معاونان با فعالیت های قرآنی در سالن جلسات مرکز مدیریت برگزار شد.

براساس این گزارش، این گردهمایی نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با خوش آمدگویی به حضور حجت الاسلام رضوی و معاونان تهذیب مدارس، گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی آشنایی و توجیه وظایف معاونان تهذیب این مدارس با موضوع فعالیت های قرآنی است.

وی با اشاره به این که پرداختن طلاب حوزه های علمیه به قرآن، تفسیر و حفظ از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: در همین راستا از مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور دعوت شده تا ویژه معاونان تهذیب آخرین تغییر و تحولات، وظایف و مصوبات را تبیین کند.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام مصطفی رضوی، مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور با بیان این که انسانی از شاکله الهی کامل برخوردار است که بتواند به همه آیات الهی عمل کند و درجات کمال انسان به اندازه تعداد آیات قرآن کریم می باشد، اظهار داشت: رسالت معاونان تهذیب در حقیقت ایجاد شاکله الهی در روح انسان است.

مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور با تبیین وظایف طلاب نسبت به قرآن کریم، ادامه داد: قرائت دائمی قرآن کریم، زیبا خوانی، حفظ قرآن، تدبر و عمل به دستورات قرآن و ربانی شدن پنج وظیفه اصلی نسبت به این کتاب آسمانی است.

وی با اشاره به این که معاونان تهذیب حوزه های علمیه نسبت به قرآن کریم و عترت وظایفی را برعهده دارند، بیان داشت: تمرین روخوانی قرآن کریم، روان خوانی قرآن، زیبا سازی قرآن، آشنایی با ترجمه قرآن، مطالعه روشمند تفسیر یک جلدی قرآن، حفظ چند حدیث و همچنین گزیده ای از صحیفه سجادیه از جمله وظایف معاونان است.

لازم به ذکر است، در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان موضوع هایی همچون منابع، روش های مطالعه، زمان لازم و مراحل انسان با قرآن کریم و حدیث در هفت قدم در 365 روز مورد بررسی قرار گرفت و معاونان تهذیب به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

همچنین، از مصوبات گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان تشکیل کارگروه با هدف بررسی چگونگی اجرای طرح قرآن کریم و حدیث در هفت قدم و 365 روز باتوجه به شرایط بومی استان است که مقرر شد تعدادی از فعالان در این عرصه انتخاب و برای سال تحصیلی آینده تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود.

گفتنی است، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شمال استان خوزستان با موضوع «تأثیر حوزه انقلابی بر روی مسایل فرهنگی شهر» و «بررسی عملکرد فرهنگی مدارس علمیه» بعداز ظهر امروز به میزبانی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش برگزار می شود./204/9453/ب1

ارسال نظرات