۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۵۵۳۸
آیت الله نوری همدانی:

حفظ اقتدار و دستاوردهای انقلاب وظیفه مسؤولان است

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی حفظ اقتدار و دستاوردهای انقلاب را وظیفه مسؤولان دانست و گفت: عزت و اقتداری که در کشور به دست ‌آمده باید حفظ شود.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با مدیران کل پدافند غیرعامل سراسر کشور با اشاره به ویژگی های شهر قم عنوان کرد: تا کسی با اخبار و احادیث شهر قم و فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا نباشد نمی تواند اهمیت قم را در دیدگاه اهل بیت(ع) درک کند.

وی افزود: اهل بیت(ع) در روایات متعددی به قم و اهل آن اشاره کرده اند و اخبار زیادی وجود دارد که اشاره به نشر اسلام ناب از قم به سراسر جهان دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: جایگاه رفیع قم در نزد اهل بیت(ع) و اخبار مربوط به زمینه سازی این شهر برای ظهور امام عصر(عج)، وظیفه خدمت در این شهر را سنگین کرده است به طوری که باید مبانی اسلام و موازین انقلاب در این شهر به عنوان پرچمدار انقلاب، به طور مشخص دیده شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی حفظ اقتدار و دستاوردهای انقلاب را از وظایف مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: عزت و اقتداری که در کشور ما به دلیل تمسک به اسلام به وجود آمده است باید حفظ و پاسداری شده و ثمرات و برکات انقلاب تبیین شود.

وی اضافه کرد: استقلال، آزادی، ولایت فقیه، شجاعت، خودباوری، استکبار ستیزی، شناخت غرب و صهیونیزم و احیای امر به معروف و نهی از منکر از برکات انقلاب اسلامی است.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را دارای سه رکن اساسی دانست و تأکید کرد: اسلام به عنوان اولین رکن انقلاب، از جامعه طرد شده بود و امام خمینی(ره) به فرموده خود توانست قرآن را از قبرستان ها و مجالس ترحیم به عرصه زندگی بیاورد و حکومت اسلامی تشکیل دهد.

وی افزود: مردم به عنوان رکن دوم انقلاب اسلامی در مواقع حساس همواره پای آرمان ها ایستاده اند و با نثار خون خود، نهال انقلاب را بارور کرده اند و وظیفه مسؤولان است که به این مردم محروم و مستضعف خدمت کنند و برای مردم کار ایجاد کرده و ارزانی به وجود بیاورند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ابراز کرد: ولایت فقیه به عنوان رکن سوم انقلاب، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که اگر این عامل وجود نداشت، انقلاب هیچگاه به پیروزی نمی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در نهضت تحریم تنباکو و انقلاب مشروطه، مردم جانبازی و فداکاری بسیاری کردند اما آزادی و استقلال به دست نیامد ولی امام راحل(ره) گفتند که شاه باید برود و رژیم سلطنتی جایگاهی در اسلام ندارد و پس از آن حکومت اسلامی برپایه حاکمیت ولایت فقیه شکل گرفت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با آسیب ها در حوزه پدافند موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا با حفظ بنیان های انقلاب، هر روز بر قدرت و اقتدار نظام اسلامی افزوده شود./872/پ202/ص

ارسال نظرات