۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۸۵۵۴۷
آیت الله اشرفی شاهرودی:

بهترین میراث برای فرزندان تربیت دینی و عقلانی است

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که بهترین میراث برای فرزندان تربیت و ادب دینی و عقلانی است، گفت: خانواده بزرگ ترین مهد تربیت است و فرزندان خود را باید به عنوان امانت های خداوند حفظ کنیم.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در سخنرانی نماز جماعت ظهر دوشنبه که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: امیرمونان(ع) فرمودند: «هیچ فقر و بیچارگی بدتر از جهالت نیست». مردم در صدر اسلام امیرمومنان(ع) را از روی جهالت در کنار معاویه قرار می دادند. در صورت کمی تفکر متوجه می شدند امیرمومنان(ع) نخستین فردی است که به اسلام ایمان آورد در حالی که پدر معاویه نخستین فردی است که جنگ علیه اسلام را شروع کرد. اباسفیان پدر معاویه بنیان گذار و فرد ثابت تمامی جنگ ها علیه پیامبر اکرم(ص) بود، در حالی که امیرمومنان(ع)  تنها کسی بود که در تمامی جنگ ها برای دفاع از پیامبر اکرم(ص) و اسلام شمشیر می کشید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم مراقبت و سنجش و تفکر در مواجهه با جریان های گوناگون خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب گروهک منافقین به گونه ای جوانان ما را شستشوی مغزی می دادند که فرد حاضر بود دیگری را به قیمت کشته شدن خود از بین ببرد. بدبین کردن جوانان به روحانیت نخستین تاکتیک آنان بود که این امر سبب زمینه سازی های بعدی برای القائات شیطانی می شد. اما در عین حال آنان نتوانستند از افراد عاقل جامعه استفاده کنند. بنابراین دین را باید از افراد عالم به دین و با تقوا فرا گرفت و پس از آن برای طرفداری از جریانی به عقل خود مراجعه کرد.

وی در ادامه شرح حدیث امیرمومنان(ع) با ضروری دانستن حضور زنان در تربیت جامعه و نقش بی بدیل آنان افزود: امیرمومنان(ع) می فرمایند: «هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست». بهترین میراث برای فرزندان تربیت و ادب دینی و عقلانی است. خانواده بزرگترین مهد تربیت است و فرزندان خود را باید به عنوان امانت های خداوند حفظ کنیم.

آیت الله اشرفی شاهرودی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند: «مرد از دامن زن به معراج می می رسد». کار کردن زنان در بیرون از منزل لزومی ندارد و جامعه ما امروزه به زنانی که فرزند آوری کنند و به تربیت آنان بپردازند نیازمند است./202/933/ب1

ارسال نظرات