۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۵۶۲۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری همایش بزرگ گرامیداشت 18 اسفند در بندرعباس، نام‌نویسی 51 داوطلب کاندیداتوری میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان و رونمایی از کتاب مرد تحقیقات از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در همایش بزرگ گرامیداشت 18 اسفند در سالن اجتماعات حسینیه ثارالله از کانون های مساجد به عنوان عامل خلاقیت فکری، علمی وهنری در حوزه اندیشه نام برد و گفت: کانون های فرهنگی هنری به لحاظ اندیشه، سیاست و ابعاد مختلف اجتماعی می توانند درحد وسیعی نظام را بیمه کنند.

وی، مسجد را عامل وحدت، استحکام، رشد علمی و نشاط معنوی معرفی کرد و افزود: تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جهت احیای کارکردهای متنوع مساجد بوده است که برخی از آثار آن را امروز شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه مسجد از نظر معرفتی و مبنا دارای ویژگی هایی است، تصریح کرد: واژه مسجد، به معنای جایگاه سجده، اسم مکان است و در نگاه عرفا سجده، عروج در عین سجود است، به این معنا که سجده عامل پرواز عبد به سوی ملکوت است.

درویش نژاد  با اشاره به سخن امام راحل(ره) در رابطه با مسجد که فرمودند: «اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد، ترس از فانتوم ها نداشته باشید! ترس از آمریکا و شوروی و اینها نداشته باشید! آن روز باید ترس داشته باشید که شما پشت کنید به اسلام، پشت کنید به مسجد.»، تصریح کرد: این جمله ساده اما بسیار پرمحتواست که در پس آن مفاهیم بلندی قرار دارد.
 
وی با ذکر این نکته که اسلام، دین ایستایی نیست، تصریح کرد: یکی از ویژگی های دین اسلام، شکستن همه بن بست های دینی است و این به معنای عدم توقف و حرکت رو به جلو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق جاذبه های هنری زیبایی های دینی، اعتقادی و معنوی را در جامعه ترویج می دهند، بیان کرد: در دو سال و نیم گذشته شاهد رشد کمی و کیفی در حوزه کانون های مساجد در هرمزگان بوده ایم و امیدواریم این روند رو به رشد همچنان استمرار یابد.

درویش نژاد با تاکید بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد ابراز داشت: تداوم دستاوردهای نظام یکی از نتایج فعال کردن کانون های مساجد است زیرا کانون ها می توانند به سهم خود و در حد وسیعی نظام را بیمه کنند.

دبیر شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت: کشوری که از بار علمی خوبی برخوردار باشد می تواند بهترین مدافع ارزش های خود باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با دارا بودن پتانسیل و ظرفیت های فراوان نظیر فضای معنوی مسجد، وجود امام جماعت، جوانان متعهد و دلسوز می توانند بار علمی جامعه را افزایش دهند.

درویش نژاد در پایان افزود: کانون های فرهنگی هنری از همین زاویه می توانند عامل خلاقیت فکری، علمی و هنری در حوزه و ساحت اندیشه باشند و وقتی که این فضا ایجاد شد، فعالان کانون ها در برابر هر هجمه ای حرف برای گفتن خواهند داشت.

نام‌نویسی 51 داوطلب کاندیداتوری میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان

ارسلان بهاری فرماندار بندرلنگه از نام‌نویسی از 51 داوطلب کاندیداتوری انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان تا پایان وقت اداری امروز خبر داد و گفت: نام‌نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح روز هشتم اسفندماه آغاز و تا تا پایان وقت اداری امروز (14 اسفند) در فرمانداری بندرلنگه و وزارت کشور انجام شد.

وی افزود: تعداد 51 نفر برای کاندیداتوری انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان ثبت‌نام کردند.

فرماندار بندرلنگه اضافه کرد: از تعداد 51 نفر ثبت نام کننده 20 نفر در وزارت کشور و همچنین 31 نفر در ستاد انتخابات در فرمانداری بندرلنگه ثبت‌نام کردند.

بهاری تصریح کرد: مسن‌ترین داوطلب 60 ساله و جوان‌ترین آن‌ها 30 ساله بوده وهمچنین 2 نفر خانم نیز جزء ثبت‌نام کنندگان می‌باشند.

گفتنی است، حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.

 کتاب مرد تحقیقات رونمایی شد

کتاب «مرد تحقیقات» برگزیده‌ای از زندگی سردار شهید حسن ذاکری نانگی در حاشیه اولین یادواره شهدای اطلاعات سپاه هرمزگان رونمایی شد.

 در حاشیه اولین یادواره شهدای اطلاعات سپاه استان هرمزگان که امشب در حسینیه ثارالله شهر بندرعباس برگزار شد، کتاب "مرد تحقیقات" نوشته سجاد امیریان‌زاده با حضور سردار تنگسیری جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه و خانواده شهدای اطلاعات سپاه هرمزگان رونمایی شد.

کتاب "مرد تحقیقات" نوشته سجاد امیریان‌زاده است که از سوی انجمن پیشکسوتان سپاس به انتشار رسیده است و برگزیده‌ای از زندگی سردار شهید حسن ذاکری نانگی است که از شهدای شاخص اطلاعات سپاه استان هرمزگان بشمار می‌ رود.

در مراسم رونمایی از این کتاب، سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار زارع فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، امیردریادار آزاد فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم از خانواده سردار شهید حسن ذاکری نانگی نیز تجلیل به عمل آمد./303/851/ب1

ارسال نظرات