۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۶۲۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

گردهمایی پیشکسوتان سپاه ناحیه غدیر تبریز، نام‌نویسی 100 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس، رونمایی از کتاب مجموعه اشعار نویسنده هشترودی و همایش اختر چرخ ادب در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سرتیپ غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا امروز در جمع پیشکسوتان سپاه ناحیه غدیر تبریز، بصیرت را لازمه موفقیت در جنگ نرم دانست و افزود: وحدت و انسجام بین امت موجب پیروزی در جنگ سخت و نرم خواهد شد، بنابراین در این راه باید هوشیاری و بصیرت لازم را در مواقع حساس تاریخی داشته باشیم.

وی، بصیرت را همچون چراغ راه در مقابله با توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام و انقلاب خواند و اظهار کرد: با بصیرت افزائی و دشمن شناسی می توان جلوی نفوذ و حربه دشمنان را گرفت و اگر از این مقوله غافل شویم، بدون تردید دشمنان ضربه سنگینی را به کشور وارد خواهند کرد.

کریمیان، ایجاد بی تفاوتی در میان افراد جامعه نسبت به سرنوشت خود را از حربه های دشمنان بیان کرد و گفت: دشمنان با نفوذ به افکار مردم به ویژه جوانان به وسیله فضای مجازی در صدد هستند جوانان را نسبت به اعتقادات دینی و مذهبی بی تفاوت کرده و آنها را در بحران هویت قرار دهند؛ لازمه مقابله با چنین اهداف شوم دشمنان هوشیاری است.

فرمانده سپاه عاشورا، با قدردانی از زحمت های بی دریغ رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، افزود: شهدا به دین خود عمل کردند و به جایگاه رفیع شهادت دست یافتند، اما افرادی که بنا به مصلحتی به شهادت نائل نشدند باید رسالت زینبی خود را جامه عمل بپوشانند.

نام‌نویسی 100 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس در آذربایجان شرقی
سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از نام نویسی 100 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های مراغه - عجب شیر و اهر - هریس تا پایان مهلت قانونی ثبت نام خبر داد و افزود: از این تعداد 59 نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده اند که 45 نفر از آن ها از طریق فرمانداری و 14نفر نیز از ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند.

وی با بیان این‌که 55 نفر از این داوطلبان مرد و 2 نفر زن هستند، ادامه داد: 2 نفر از داوطلبان نیز تا ساعت 13 امروز انصراف دادند و 41 نفر نیز از حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده اند که از این تعداد 31 نفر از طریق فرمانداری و 10 نفر نیز از ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه 40 نفر از داوطلبان حوزه اهر و هریس مرد و یک نفر زن هستند، گفت: امروز همه مدارک و پرونده های داوطلبان نمایندگی مجلس در مراکز انتخابیه اهر و هریس و مراغه و عجب شیر به وزارت کشور ارسال شد.

رونمایی از کتاب مجموعه اشعار نویسنده هشترودی
سومین کتاب علی اسکندرپور مانند 2 کتاب قبلی این نویسنده در قالب شعر نگاشته شده و نویسنده سعی کرده تا موضوعات عاشقانه را با استفاده از آرایه های ادبی به صورت خلاقانه و کوتاه بیان کند.
گفتنی است، کتابخانه عمومی شهرستان هشترود در سال 1375 تاسیس شده و هم اکنون نیز بیش از 30 هزار جلد کتاب با موضوعات مخلتف در آن طبقه بندی شده اند و بیش از 2600 نفر نیز عضو آن هستند.

برگزاری همایش اختر چرخ ادب همزمان با روز پروین اعتصامی در تبریز
ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از برگزاری همایش 'اختر چرخ ادب' همزمان با ٢٥ اسفند و روز پروین اعتصامی در تبریز خبر داد و افزود: این همایش با هدف رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی بانوان در خطه گهرخیز و هنرپرور آذربایجان، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده استان و قدردانی از آنان از سوی این بنیاد برگزار می شود.

وی اظهار کرد: نام آشنای زنده یاد پروین اعتصامی با ویژگی های منحصربفرد شخصیتی و شعری، هویت و شناسنامه زنان شاعره ایران و آذربایجان محسوب می شود. تاریخ درخشان آذربایجان همواره شاهد نقش آفرینی بزرگانی بوده است که در صیانت و بالندگی هویت و فرهنگ ایرانی – اسلامی کوشیده و خالق افتخارات فراوانی شده اند.

علیمحمدی ادامه داد: از تمامی اصحاب قلم و شاعران استان دعوت می شود تا اشعار خود را در دو بخش ترکی و فارسی با موضوع پروین اعتصامی نماینده شعر تربیتی و اجتماعی، زن و ادبیات، ترجمه اشعار پروین اعتصامی و موضوع آزاد تا 20 اسفند به آدرس تبریز، چایکنار، نرسیده به پل شهید بهشتی، خانه‌ پروین اعتصامی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ارسال کنند. همایش اختر چرخ ادب بیست و پنجم اسفند با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می شود./303/935/ب1

ارسال نظرات