۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۵۶۳۰
آیت الله سعیدی:

ارزش های دینی و انقلابی خط قرمز آیت الله طبسی بود

آیت الله سعیدی گفت: به فرموده رهبری، آیت الله طبسی صریح، مؤمن و قاطع بود چنانکه در برابر فتنه، رفاقت و رودربایستی را کنار گذاشت و به وسط میدان آمد.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) عصر امروز در کنگره بزرگداشت عالم مجاهد واقف که با محوریت شخصیت آیت الله عباس واعظ طبسی در تالار نور برگزار شد، با اشاره به نمونه هایی از مواضع انقلابی آیت الله واعظ طبسی و بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره گفت: ارزش های دینی و انقلابی خط قرمز آیت الله طبسی بود.

وی افزود: آیت الله طبسی در برابر فتنه، رفاقت و رودربایستی را کنار گذاشت و به وسط میدان آمد و به فرموده رهبر معظم انقلاب صریح، مؤمن و قاطع بود.

آیت الله سعیدی با اشاره به آیه شریفه «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله....» تصریح کرد: از میان مؤمنان مردانی هستند که پیامبر(ص) را الگوی خود قرار داده، در راه خدا از عهد و پیمان خود برنمی گردند و در تداوم خط رسالت انبیای الهی خود را موظف به مبارزه با جهل، مبارزه با ظلم و ظالم و تلاش برای اقامه عدل و قسط می بینند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آثار وجودی علمای دین بر اساس عملکردشان در  سه عرصه مبارزه با جهل، مبارزه با ظلم و ظالم و تلاش برای اقامه عدل و قسط قابل ارزش گذاری است و آیت الله واعظ طبسی در این عرصه ها  خوش درخشید.

وی با اشاره به خدمات جالب توجه آیت الله واعظ طبسی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: وی موقوفاتی را که طی دوران طاغوت ظالمانه برای خوشگذرانی رژیم و درباریان حیف و میل می شد یا در قالب طرح استعماری اصلاحات ارضی غصب شده بود، با قدرت و قاطعیت بازپس گرفت و دلیل بسیاری از هجمه ها علیه وی همین امر بود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه هجمه های متعدد، تاثیری در خدمات آیت الله طبسی نداشت، افزود: آیت الله طبسی با مخالفان با ادب سخن می گفت و مقابله به مثل نمی کرد؛ طرز فکر و مدیریت وی به گونه ای بود که خود رامشغول کارهای موردی و جزئی نمی کرد، به کارهای کوچک رضایت نمی داد و بلندهمت بود و کلان و بنیادی می اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: عاقبت بخیری و محبوب شدن نزد مردم از جمله پاداشهای الهی برای اینگونه مردان الهی رهرو انبیا است./202/930/ب1

ارسال نظرات