۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۶۴۷
تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل:

مفاهیم قرآنی در دانشگاهها تبیین شود

تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل رسالت مسؤولان دلسوز در دانشگاهها را تبیین مسائل دینی بیان کرد و گفت: مسؤولان با اجرایی کردن برنامه های مدون و درست برای دانشجویان مبانی مهم قرآنی مانند حجاب را تبیین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محمدی، تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل امشب در دیدار جمعی از فعالان دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و اعضای بسیج دانشجویی شهرستان بابل با اشاره به حساسیت محیط دانشگاه، گفت: دانشگاه یکی از مراکز مهم علمی و تربیتی نسل جوان ما برای اداره امور جامعه در آینده است و از این رو دارای اهمیت و حساسیت زیادی است.

وی افزود: ارتباط دین با سیاست در مراکز دانشگاهی ما باید بر اساس مبانی اسلامی تئوریزه شود و مراکز دانشگاهی در راستای اهداف پیامبران الهی گام بردارند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه بابل رسالت مهم پیامبران را بر اساس بیان قرآن، اجرای عدالت و بیداری جامعه بیان کرد و اظهار داشت: قرآن از اهتمام پیامبران برای اجرای عدالت به همراه بینه تأکید می کند که این مهم به همراه کتاب و دستورالعمل اجرای رسالت و اداره جامعه محقق می شود.

وی ادامه داد: پیامبران با مهندسی هوشمندانه جامعه به دنبال استخراج دفینه های عقلی بشر بودند تا به استعدادهای بشری به ظهور کامل برسد و جامعه ای آرمانی محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر این نکته که اجرای عدالت بدون داشتن یک حکومت محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: بر اساس دیدگاه اسلامی ولایت الهی از سوی پیامبران و امامان تحقق می یابد و در عصر غیبت این امر بر عهده علمای صالح دارای ویژگی های برجسته است.

وی یکی از مهمترین ویژگی یک مسؤول در نظام اسلامی را عالم به مبانی دینی و الهی و اهتمام برای اجرای آن عنوان کرد و گفت: زمان غیبت امام عصر(عج) کسی می تواند بر جایگاه بالای حکومت اسلامی تکیه بزند که عالم و عامل به قرآن و فقه اسلامی باشد.

تولیت مدرسه علمیه روحیه با انتقاد شدید نسبت به مخالفان ولایت فقیه، تصریح کرد: مخالفان ولایت فقیه در عصر غیبت در حقیقت مخالفان اجرای اسلام هستند و سکولاریزم یعنی جدایی دین از سیاست را تبلیغ می کنند.

وی رسالت مسؤولان دلسوز در دانشگاهها به ویژه حوزه نمایندگی ولی فقیه را در تبیین مسائل دینی در دانشگاهها بیان کرد و اظهار داشت: مسؤولان دلسوزان دانشگاه ها باید با اجرایی کردن برنامه های مدون و درست برای دانشجویان مبانی مهم قرآنی مانند حجاب را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: دشمنان ما با تمام امکانات هم قسم شدند که جوانان ما را از اسلام جدا کنند و ما باید در این عرصه به مقابله با آنها برخیزیم.

وی ادامه داد: اگر جوانان ما به درستی از محتوا و عمق مسائل دینی و قرآنی مطلع باشند، جذب مسائل و افکار انحرافی و التقاطی برخی از عناصر منحرف در دانشگاه ها نمی شوند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه بابل گفت: یکی از ضرورت های آگاهی بخشی به آحاد جامعه و بالا بردن سطح آگاهی مردم بسط اندیشه های دینی و ایجاد فضای استدلالی برای مقابله با اندیشه های انحرافی در کنار بالا بردن قدرت استدلال و فهم جامعه از مسائل اسلامی است.

وی رسالت حوزه های علمیه را بسط مفاهیم و مبانی اندیشه اسلامی در سطح جامعه و حضوری مؤثر در تبیین این مسائل عنوان کرد و افزود: مسائل فقهی باید از سطح کتاب ها خارج و به عرصه جامعه وارد شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات