۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۸۵۶۵۱
معاون اجرایی شورای نگهبان:

انتخابات اساس امنیت، اقتدار و تولید قدرت در کشور است

معاون اجرایی شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات امن در سایه مشارکت بالا تهدیدات را از کشور دفع می کند، گفت: انتخابات اساس امنیت، اقتدار، مشارکت و تولید قدرت در کشور است.
سیامک ره پیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیامک ره پیک، معاون اجرایی شورای نگهبان عصر امروز در همایش ناظران هیأت نظارت بر انتخابات تبریز که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل نظارت در نظام اسلامی، اظهار داشت: مبانی نظارت بر انتخابات بر اسلامیت استوار و مردمی است و دارای کیفیت خاص است.

وی رمز بقای نظام اسلامی را نظارت مردمی و حضور اشخاص متعهد و معتقد در روند نظارت دانست و تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف اسلامی باید بر ویژگی مردمی بودن در کنار اسلامیت آن تأکید داشت، هر زمان بر این دو محور تأکید و تصریح داشتیم موفق بودیم.

معاون اجرایی شورای نگهبان نظارت صحیح را اطمینان بخش حرکت قوای سه گانه عنوان و تصریح کرد: نتیجه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، سایر تصمیمات قانون‌گذاری و تأیید صلاحیت‌ها حضور افراد صالح در مناسب نظام اسلامی است، با نبود نظارت دیگر تضمینی در قانونگذاری و اجراء نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انتخابات امن در سایه مشارکت بالا تهدیدات را از کشور دفع می کند، خاطرنشان کرد: انتخابات اساس امنیت، اقتدار، مشارکت و تولید قدرت در کشور است و حقیقت آن است که این امور به شدت به انتخابات وابسته است، بنابراین باید مشارکت مردمی بیشتر باشد.

ره پیک با اشاره به نقش اول ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، خاطرنشان کرد: دشمن زمانی که یک مجموعه معتقد، عمیق و با پشتوانه مردمی را مشاهده می کند که وارد میدان شده است، حساب کار دستش می آید، اگر به پشتوانه اسلحه و توپ و تانک باشد، طرف مقابل بیش از ما دارد.

وی ترس دشمن را ریشه در اعتقادات و باروهای عمیق ملت ایران دانست و گفت: کسانی که کشور را تا مرز براندازی کشاندن امروز آشتی ملی را مطرح می کنند، اما به فضل الهی و هوشیاری مردم با حضور در صحنه این اقدامات نقش بر آب شد و تسلط بیگانگان بر این کشور احیا نگردید.

این حقوق دان شورای نگهبان انتخابات آینده را حساس خواند و ابراز داشت: تک تک آراء در سرنوشت کشور مؤثر است، تعیین تکلیف انتخابات گذشته بر نیم درصد و تعداد 200 هزار رأی استوار بود، این نشان از ارزش و اهمیت تک تک آراء در تعیین سرنوشت کشور است.

وی با اشاره به حوادث سال 88، گفت: گروهی در داخل کشور فشار می‌آوردند و در خارج هم سازمان‌ها و کشورهای مختلف خواستار تغییر نتایج بودند، شورای نگهبان دهان یاوه گویان را بست و از حق الناس و آراء ملت صیانت کرد، عدم ابطال آراء معنای حقیقی دمکراسی در کشور و حاکمیت قانون بود.

معاون اجرایی شورای نگهبان با تأکید بر بی‌طرفی، پایبندی به اخلاق، قاطعیت و استقلال ناظران در انتخابات و گفت: باید با بی‌طرفی حق الناس را حفاظت کرد و بر حفظ اعتبار و آبروی شوراء تلاش داشت، ایستادگی در برابر یاوه گویان بر اساس اعتماد به مجموعه نظارت کشور بود./854/202/ب2

ارسال نظرات