۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۸۵۶۶۵
نماینده خبرگان رهبری:

اقتصاد مقاومتی الگویی ثابت برای تمامی زمان‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی الگویی ثابت برای تمامی زمان‌ها شناخته می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی مختص سال خاصی نیست.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به روزهای پایانی سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و ضرورت ارایه گزارش عملکرد از سوی دولت در این راستا اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مختص سال خاصی نیست و باید همواره ملاک و معیار قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که هدف از ابلاغ سياست ها، تنها ارائه نقشه راه نيست، بلکه ارائه شاخص هاي لازم پيمودن مسير نيز مد نظر است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ کردند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نقشه راه و نسخه شفابخش اقتصاد کشور است، تصریح کرد: تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی همواره مورد انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، يک تدبير بلندمدت براي اقتصاد کشور و رسيدن به اهداف بلند اقتصاديِ نظام اسلامي است، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست؛ چراکه يکي ديگر از ويژگي‌هاي مهم سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي، همگرایی و تعامل همه قوا در جهت تحقق رهنمودهای رهبری است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که نگرش شعاری نسبت به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ‌گاه مطلوب نبوده است، افزود: ايجاد تحرک و پويايي در اقتصاد کشور و بهبود شاخص هاي کلان اقتصادي از ویژگی‌های مهم تحقق این مطالبه است، به عبارت دیگر با اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، شاخص هايي همچون توليد ملي، عدالت اجتماعي، اشتغال، تورم و رفاه عمومي بهبود خواهد يافت.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی الگویی ثابت برای تمامی زمان‌ها شناخته می شود، گفت: این‌گونه نیست که امروز برای برون‌رفت از مشکلات به این سیاست‌های ابلاغی نیازمند باشیم، بلکه برای رونق اقتصادی کشور و رهایی از اقتصاد نفتی نیازمند دائم به این توصیه حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب هستیم./935/302/ب2

ارسال نظرات