۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۸۵۶۸۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

آیت الله طبسی به مبانی شرعی وقف التزام عملی داشت

حجت الاسلام احمدزاده گفت: نکته برجسته در شخصیت آیت الله طبسی، التزام عملی به مبانی شرعی وقف بود و همین امر منشأ بسیاری از هجمه ها و بداخلاقی ها علیه ایشان قرار می گرفت.
احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عصر دوشنبه در کنگره عالم واقف با محوریت آیت الله مرحوم واعظ طبسی در محل تالار نور، گفت: در کنار همه وجوه شخصیتی آیت الله واعظ طبسی، واقف بودن و مدیریت ایشان در امور وقف نیز قابل توجه است.

وی اظهار کرد: نکته برجسته در شخصیت آیت الله طبسی، التزام عملی به مبانی شرعی وقف بود و همین امر منشأ بسیاری از هجمه ها و بداخلاقی ها علیه ایشان قرار می گرفت که از از موارد مظلومیت ایشان بود.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه آیت الله طبسی حتی در مواردی از حق التولیه خود حقوق موقوفات را پرداخت می کرد، کتابخانه و حسینیه امام رضا(ع)، سه واحد مسکونی، مجتمع مسکونی ثامن الأئمه(ع) و یک مجتمع آموزشی(از ارثیه مادری) را از جمله موقوفات وی برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: آیت الله طبسی حقیقتا به احیای سنت وقف به تأسی از سیره اهل بیت(ع) پرداخت و حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم خاکسپاری ایشان نشان داد که ثبات قدم در راه حق و حقیقت هرگز گم نمی شود.

وی هدف از برگزاری کنگره عالم مجاهد واقف را معرفی علمای پیشگام در عرصه وقف عنوان و اضافه کرد: فراخوان آثار این کنگره از دی ماه سال جاری اعلام و از میان بیش از 270 اثر دریافت شده از یازده استان کشور، 12 اثر برگزیده در بخش های اپلیکیشن، نرم افزار، فیلم کوتاه، کتاب، شعر، مقاله، داستان، عکس و گرافیک برگزیده شد.

گفتنی است، آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی اسفندماه سال گذشته در اثر بیماری دار فانی را وداع گفت./930/202/ب2

ارسال نظرات