۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۵۶۸۷
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

توصیه‌های ‌آیت‌الله ممدوحی به جمنا/ نیروهای ارزشی اختلافات را کنار بگذارند

عضو جامعه مدرسین با تقدیر از تشکیل جبهه مردمی گفت: اگر کسی اختلاف کند و نگذارد این وحدت درست شود باید منتظر عذاب باشد.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  وحدت نیروهای مؤمن و انقلابی را امری ضروری در شرایط حاضر دانست و گفت: وحدت نیروهای انقلابی برای حل مشکلات کشور از اوجب واجبات است.

وی افزود: کمترین اختلاف حرام قطعی است یعنی الان چیزی که به اندازه حضور در جنگ و با محاربین جنگیدن و خون دادن در اسلام لازم است بالاتر از آن وحدت بین نیروهای انقلابی و وحدت داخل کشور است.

آیت الله ممدوحی با بیان این که اگر امروز وحدت نداشته باشیم به تهدیدات مبتلا خواهیم شد، اظهار داشت: مردم و نیروهای مؤمن و ارزشی باید وحدت را اولویت کاری خود قرار بدهند و از اختلاف و دو دستگی دوری کنند، این نیروها باید روی نقطه وحدت برسند زیرا نقاط اشتراک بسیار زیاد است و وقت رفتن به سوی اختلافات نیست.

وی ادامه داد: بازی های سیاسی،‌منیت را باید کنار گذاشت و در شرایط کنونی وحدت واجب است تا صدمه نبینیم، اگر کسی اختلاف کند و نگذارد این وحدت شکل بگیرد باید منتظر عواقب آن باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب و دنبال کردن هدف وحدت بین نیروهای انقلابی ابراز داشت: این وحدت کار ارزشمندی است  و باید آن را تقویت کرد، به یقین این کار نتیجه مطلوب خواهد داشت.

وی عنوان کرد: باید سعی کنند حتی المقدور قدری مماشات داشته باشند تا دوستانی که هستند و انگیزه انقلابی دارند؛ اما از نظر سلیقه مقداری تفاوت دارند به وحدت و توافق برسند، الحمدلله این ها صاحب  کمال و سیاستمدار در کشور هستند اما توصیه ما این است با توجه به این که در حال تهدید شدن هستیم .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر تکثر داشته باشیم یک نحوه پلورالیسم است که قدرت بازوی کشور را می شکند یعنی شکستن عصای مسلمین است و کفاره ای دارد که به این زودی رفع نمی شود و اگر در کشور هر گرفتاری پیدا شود شر گردن آن ها بوده و در نامه عمل کسانی می نویسند که اختلاف کردند./1323/ 302/ص

ارسال نظرات