۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۸۵۷۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دولتمردان نباید بر اساس سلیقه خود خدمت رسانی کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولتمردان نباید بر اساس سلیقه خود خدمت رسانی کنند، گفت: مسؤولان باید بر اساس قانون به مردم خدمت رسانی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در مجمع عالی بسیج کارمندان استان اظهار داشت: مدیریت تمام جهان و عالم بر اساس قانون است و انسان ها باید از مبدأ تا مقصد قانونمند باشند و بر اساس قانون رفتار کنند.

وی با بیان اینکه انسان باید به قانون پایبند باشد تا انسانیت وی که یک استعداد بالقوه است به فعلیت برسد، گفت: در جهان هستی ابتدایی ترین صفت تا پیچیده ترین صفت قانون دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی زندگی اجتماعی انسان را یک نوع صنعت دانست و افزود: وقتی ماشین زندگی و یا قطا به ایستگاه و مقصد می رسد که روی قانون حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: ادارات و سازمان ها تشکیلات صنعتی دارند و مجموعه آن باید جایگاه خود را بدانند و حرکتی مطابق مبدأ قانونی داشته باشند.

وی ادامه داد: ادارات ویران هرگز به نفع مردم نیستند و این ادارات معمولا بر خلاف فلسفه ایجاد مدیریت هستند زیرا تشکیلات مدیریتی بر این اساس است که مسؤول آن گره ای از مردم باز کند و در خدمت مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و قیام مردم نظام اسلامی شد و این نظام اسلامی پیشرفته ترین قانون اساسی را در جهان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اگر نظام اسلامی بایگانی باشد هرگز این نظام رشد و پیشرفت نمی‌ کند، اظهار کرد: قانون اساسی در بایگانی خاک می‌ خورد و این موضوع یعنی ما نظام مند نیستیم.

وی افزود: بسیاری از ادارات و سازمان ها تشکیلاتی را شکل می دهند و برای خود پادشاه می شوند و برخی مسؤولان نیز به جای خدمت برده داری می‌ کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اطاعت از رییس یک اداره باید در چارچوب قانون باشد و کارمندان نیز آگاه باشند که بر اساس قانون باید عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: اطاعت از کسی که بر اساس سلیقه خود دستوری را می‌ دهد واجب نیست، مسؤولان باید بر اساس قانون به مردم خدمت رسانی کنند.

وی تصریح کرد: مردم برای رسیدن به اینجای انقلاب، مسیر زیاد و طولانی را طی کرده اند و نظامی را بر خلاف خواسته مستکبران برپا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولتمردان و مسؤولان نباید بر اساس سلیقه خود خدمت رسانی کنند، ادامه داد: به جامعه ای که در آن فقیری شب را گرسنه می خوابد، جامعه اسلامی نمی گویند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دولت وقتی اسلامی است که بر اساس قانون عمل کند، اظهار کرد: مردم باید تابع قانون باشند نه تابع آقای فلان.

وی اضافه کرد: آن کسی که استبداد یک رییس اداره ای را اطاعت می کند در واقع نوکری کرده است، کارمندان و رؤسای ادارات باید از قانون پیروی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: نظام ما، نظام مردم سالار است نه رییس سالار و یا پادشاه سالار، مدیران باید بدانند تابع قانون هستند اما این در حالی است که متأسفانه برخی این انقلاب را فراموش کرده اند، اگر همه این انقلاب را فراموش کنند ولی بسیج نباید فراموش کند چرا که پیوند بسیج با شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه باید منافع مردم در جامعه مطرح باشد، گفت: آن کسانی که از نیروی کار خود و بیت المال سوءاستفاده می کنند خلاف قانون انجام داده اند.

وی ادامه داد: همه امیدها به افکار پویای بسیجی است و هر کسی که شعار بسیجی را بدهد ولی عمل نکند منافق است، باید بسیج در چارچوب آزاداندیشی خود اسوه بماند./202/880/ب1

ارسال نظرات