۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۵۸۴۳
رییس سازمان بسیج:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب را بیمه می کند

سردار غیب‌پرور با بیان این‌که حرکت کاوران‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با آثار و برکات ارزشمندی همراه است، گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می کند.
سردار غیب پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در همایش بزرگداشت شهدای دانشجوی آذربایجان‌شرقی و آغاز حرکت بیست و چهارمین کاروان راهیان نور دانشگاهیان دانشگاه تبریز اظهار داشت: چه کسی می‌تواند نقش آذربایجان را در تاریخ ایران و گذشته تا امروز نادیده بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که ایران بدون آذربایجان نامفهوم است، خاطرنشان کرد: نام آذربایجان با تاریخ مشروطه، نهضت تنباکو، پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب با دوران دفاع مقدس عجین شده و ایثار و فدکاری در زمان جنگ تحمیلی اوج جانفشانی مردم آذربایجان بود،  نام لشکر 31 عاشورا در تاریخ دفاع مقدس همواره درخشیده است.

سردار غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ریشه اصلی تجاوز دشمنان به خاک ایران را باید در ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران جستجو کرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، اثبات توانایی دین در مدیریت جامعه بوده است، دشمنان با راه‌اندازی جنگ نیابتی به دنبال جلوگیری از گسترش این الگوی جامع بوده‌اند.

رییس سازمان بسیج با تأکید بر شناخت و تبیین ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه ملت به دنیا ثابت کرد که در پناه دین خدا می‌توان جامعه را مدیریت کرد، آنجا بود که دشمنان برای کنترل انقلاب، تهاجمی تمام عیار علیه ملت ایران آغاز کردند و جنگی 8 ساله بر کشور تحمیل شد.

وی با بیان این‌که آغاز جنگ مصادف با نخسین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و کشور به هیچ‌عنوان آمادگی ورود به یک جنگ بزرگ نظامی را نداشت، اظهار داشت: جنگ در حالی به ایران تحمیل شد که رزمندگان ایران نه آب، مهمات، غذا و بهداشت مناسبی برخوردار نبودند.

سردار غیب‌پرور با اشاره به این‌که بیش از 50 کشور دنیا برای تجاوز نظامی صدام به خاک ایران کمک کردند، افزود: این در حالی بود که رزمندگان ایران اسلامی از کمترین امکانات و تسلیحات برخوردار بودند و تنها توکل به خدا وارد میدان جنگ شده و پیروز شدند، بحق مردم پای اسلام، ولایت و امام مردانه ایستادند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان این‌که حرکت کاوران‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با آثار و برکات ارزشمندی همراه است، اظهار داشت: به یقین مهم‌ترین الگوی تربیتی، سیره شهدای دفاع مقدس است، چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به سیره و زندگینامه شهدا هستیم.

وی آشنا کردن جوانان با سیره شهدا را یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان اردوهای راهیان نور دانشگاهی و دانش‌آموزی دانست و افزود: باید حقایق و مظلومیت رزمندگان در دوران جنگ بیان شود، در اوایل دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه ندار بودیم. متاسفانه فیلم‌های دفاع مقدس نمی‌تواند روزهای نداری ما را نشان دهند. به ما می‌گفتند؛ بروید بجنگید و مهماتتان را از عراقی‌ها بگیرید.

سردار غیب‌پرور کاروان‌های راهیان نور را بستری بسیار مناسب برای کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: اگر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس موفق باشیم، انقلاب بیمه خواهد شد، امثال من در انتقال و معرفی دفاع مقدس غفلت کرده و بلد نبودیم و خود را به بی‌خیالی زدیم، اما باید دانست که این گنج گرانبها باید برای تمامی نسل‌های انقلاب باشد./935/202/ب1

 

ارسال نظرات