۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۵۸۴۶
سردار کریمیان:

کاروان های راهیان نور ذخیره‌ای ارزشمند برای نظام هستند

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: سراسر تاریخ جنگ تحمیلی با مفاهیم ایثار، شهادت، جهاد، عزت، اقتدار و ولایت‌مداری آمیخته شده است
کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در همایش بزرگداشت شهدای دانشجوی آذربایجان‌شرقی و آغاز حرکت بیست و چهارمین کاروان راهیان نور دانشگاه تبریز که با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور همراه بود، اظهار داشت: عملیات فرهنگی راهیان نور گنجینه‌ای ارزشمند برای ترویج مبانی ارزشی و انقلابی است.

وی با بیان این‌که سراسر تاریخ جنگ تحمیلی با مفاهیم ایثار، شهادت، جهاد، عزت، اقتدار و ولایت‌مداری آمیخته شده است، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت راه اندازی کاروان‌های راهیان نور برای اقشار مختلف جامعه است، در حقیقت مناطق عملیاتی دوران جنگ و کاروان های راهیان نور ذخیره‌ای ارزشمند برای نظام هستند.

سردار کریمیان بهترین مسیر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راه اندازی کاروان راهیان نور دانست و افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین هدف کاروان‌های راهیان نور است، راویان دفاع مقدس نیز باید باید حماسه‌ شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس را به درستی و همانگونه که بوده به نسل جوان تبیین کنند.

وی با اشاره به این‌که ملت ایران با دست خالی و با توکل بر خدا توانست در برابر یک تهاجم گسترده‌ بین‌المللی بایستد و پیروز میدان باشد، تصریح کرد: هنوز بسیاری از حقایق جنگ در کتاب‌ها، فیلم‌ها مستندها، گزارش‌ها و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس بیان نشده است، باید برای نسل جوان و نسل‌های آینده این تاریخ پرافتخار شناسانده شود.

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود بسیج بعنوان چشم بیدار و نیروی فعال بدنه نظام با روحیه مطالبه گری و استکبارستیزی توانسته در عرصه‌های مختلف عزتمندانه حاضر شود، افزود: اگر فردی خصلت بی خاصیتی و سکوت را در مقابل ظلم و استکبار داشته باشد؛ هیچ تفاوتی با مرده متحرک ندارد.

فرمانده سگاه عاشورا با اشاره به این‌که سکوت در برابر ظلم، همراهی با ظالم است، خطاب به بسیجیان افزود: باید با تبعیت از ولایت فقیه و رهنمودهای داهیانه معظم‌له حضوری فعال و اثرگذار در سطوح مختلف اجتماعی داشته باشید، در غیر این صورت تنها شعار ولایت‌مداری داده‌اید، نباید فراموش کرد؛ معیار حق ولایت فقیه است.

وی قدرت بازدارندگی نظام اسلامی در برابر دشمنان را مرهون خون پاک شهدا دانست و خاطرنشان کرد: هرآنچه امروز داریم مدیون خون شهداست، از این رو تمامی تلاش‌ها بایستی در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت متمرکز شود، امیدواریم که بتوانیم در برابر امام شهدا و خون شهیدان سربلند باشیم./935/203/ب1

 

 

ارسال نظرات