۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۸۵۹
امام جمعه بجنورد:

فرهنگ غيرت ديني بايد در جامعه تقويت و نهادينه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأكيد بر اهميت غيرت و غيرتمندي ديني در جامعه، گفت: بايد فرهنگ غيرت ديني در جامعه بیش از پیش تقويت و نهادينه شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماينده ولي فقيه در استان خراسان شمالي و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش تبیین پیوست فرهنگی و فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: غيرت ديني از الزامات مقابله با غارت فرهنگي است كه بايد بیش از پیش در جامعه اسلامی ما تقويت و نهادينه شود.

وي با بيان اينكه تهاجم و شبيخون دشمنان از مصاديق غارت فرهنگي است، افزود: جامعه با کمک غیرت ديني از انواع تهاجم‌ها و آسیب‌ها مصون می‌ماند؛ زیرا در حقيقت غيرت ديني راه درمان غارت فرهنگي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي با اشاره به اینکه غیرت دینی و فرهنگي از غارت فرهنگی جلوگیری می‌کند، اضافه كرد: بايد در راستاي حاكم شدن اين غيرت در جامعه و رفتار افراد اهتمام بیشتری داشته باشیم تا به اين وسيله آسیب‌های كمتري متوجه جامعه باشد.

وي ادامه داد: غارت فرهنگی یک آسیب است و تنها راه درمان آن داشتن غيرت و حمیت ديني و فرهنگي است كه بايد در جامعه تقويت و حاكم شود تا از خطرات و آسیب‌های آن در امان باشيم

ريیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصريح كرد: جامعه بايد غيرت ديني داشته باشد تا بتواند با آگاهي و بصيرت در مقابل غارت گران فرهنگي و ديني ايستادگي كند؛ چراکه گاهي داشتن غيرت ديني بدون آگاهي و بصيرت سبب ناداني افراد شده و دين را هم به انحراف می‌کشاند.

وي خاطرنشان كرد: در كتب و منابع ديني هم به غارت فرهنگي توجه و تأکید شده كه می‌توان باغیرت فرهنگي به مقابله با غارت فرهنگي، غارتگران و كساني كه می‌خواهند صداقت جامعه را زير سؤال ببرند، برخاست.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي اظهار داشت: غارت فرهنگی و غیرت فرهنگی دو مقوله مهم و تأثيرگذار است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشيم؛ زیرا غارت فرهنگي يك آسيب و معضل است و تنها راه مقابله با آن‌هم داشتن غيرت ديني است.

وي افزود: در غارت فرهنگي و ديني ارزش‌های اصيل جامعه از بین رفته و با الگوسازی‌های سخيف و فريبنده اهميت قهرمان‌های فرهنگي کم‌رنگ و الگوها و قهرمان‌های بدلي جايگزين قهرمانان و الگوهاي اصيل می‌شود؛ ازاین‌رو بايد هوشيار باشيم تا الگوهاي بدلي جايگزين قهرمان‌های واقعي نشوند.

استاد درس خارج فقه حوزه علميه خراسان شمالي اضافه كرد: اگر در جامعه‌ای اين اتفاق بيفتد كه نقش قهرمانان واقعي و اصيل کم‌رنگ شده و قهرمانان بدلي در جامعه مورد پذیرش قرار گرفته و نمود پيدا كنند، اصول و ارزش‌های اصيل آن جامعه به اضمحلال كشيده شده و جامعه در مدت كمي به انحطاط اخلاقي و اسلامي كامل می‌رسد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: با توجه به اينكه فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نشانه وجود غیرت دینی است، می‌توان با اجرای درست این فریضه الهی جامعه را آگاه كرد و به اين طريق اجتماع اسلامی را از زوال و انحطاط نجات داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین يعقوبي ادامه داد: بايد در اصلی‌ترین میدان جنگ كه میدان اخلاق، تربیت، فرهنگ و سبک زندگی است، با غیرت دینی و فرهنگی و ايمان و اراده قوي به جنگ دزدان فرهنگ، اعتقادات و اخلاق برویم تا پیروز شویم.

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي تصريح كرد: بايد در همه احوال با غیرت ديني در مقابل غارتگران ايستادگي كرده و در راستاي صيانت از ارزش‌های ديني و فرهنگي به تقويت، تحكيم و نهادينه كردن غيرت ديني در جامعه بپردازيم./9314/202/ب1

ارسال نظرات