۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۸۵۸۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تبلیغ صحیح دین نیازمند تقویت بنیه علمی و مخاطب شناسی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تبلیغ صحیح دین نیازمند تقویت بنیه علمی و مخاطب شناسی مناسب است، خاطرنشان کرد: یک روحانی مبلغ باید قبل از هر اقدامی ضمن شناخت صحیح مخاطب، مبانی دینی را به شیوه ای تأثیرگذار و اثر بخش به مخاطب خود انتقال دهد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست فصلی مبلغان مرکز استان با اشاره به این که مبلغان وظیفه سنگینی در تقویت باورهای دینی جامعه دارند، گفت: حضور تبلیغی روحانیت در مناطق مختلف می تواند بستری را برای شناخت عمیق مردم به ویژه نسل جوان نسبت به مبانی دینی فراهم کند.

وی با بیان این که امروز هجمه های سنگین دینی و فرهنگی در کمین نسل جوان جامعه قرار دارد، افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین باید با روشنگری مناسب، در جهت آگاهی دادن به نسل جوان گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران هجمه های فرهنگی سایه به سایه نسل جوان جامعه را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: باید با شناخت مناسب هجمه ها و خطرات فرهنگی، نسل جوان را به سمت تعالی و سعادت حقیقی هدایت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تبلیغ دین در شرایط امروز دنیای اسلام یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبلیغ صحیح دین بهره گیریم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تبلیغ صحیح دین نیازمند تقویت بنیه علمی و مخاطب شناسی مناسب است، خاطرنشان کرد: یک روحانی مبلغ باید قبل از هر اقدامی ضمن شناخت صحیح مخاطب، مبانی دینی را به شیوه ای تأثیرگذار و اثر بخش به مخاطب خود انتقال دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ابزارهای تبلیغی مناسبی برای تبلیغ در جامعه وجود دارد که هر کدام به نوبه خود می تواند از اثرگذاری مطلوبی برخوردار باشد، تصریح کرد: در میان همه ابزارهای تبلیغی، منبر و خطابه بهترین و اثرگذارترین ابزار تبلیغ احکام دینی در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نمی توان از ظرفیت و اثرگذار تبلیغ سنتی دین بی اعتنا بود، خاطرنشان کرد: باید در کنار ابزارهای تبلیغی روز، منبر و خطابه نیز در اولویت فعالیت های تبلیغی روحانیت قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که یک مبلغ دینی در منبر و خطابه های خود باید از بیان مطالب غیر ضروری به شدت خودداری کند، گفت: بیان مطالب غیر ضروری و بی محتوا می تواند موجب بی اثرشدن تلاش های تبلیغی یک روحانی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک روحانی باید مطالب تبلیغی خود را به صورت اختصار و کاملاً مستند برای مخاطبان خود بیان کند، تصریح کرد: مخاطب شناسی یکی از مهم ترین اصول اولیه در تبلیغ دین است که باید مورد توجه روحانیان مبلغ قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز شبهات بسیار زیادی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در جامعه تبلیغ می شود، افزود: وجود این شبهات دینی و اعتقادی رسالت مبلغان را سنگین تر کرده است و باید با پاسخ های مستدل مانع گسترش این گونه شبهات در جامعه شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جهاد علمی و تبلیغی بهترین راه مقابله با شبهات دینی دشمنان اسلام است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید همواره در جهت به روز کردن اطلاعات علمی خود گام بردارند و هیچ گاه بدون مطالعه به تبلیغ دین اقدام نکنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تبلیغ و اثرگذار دین با بهره گیری از ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، گفت: گام نهادن در عرصه عظیم تبلیغ دین شجاعت می خواهد و هر کسی حاضر نیست در این مسیر ارزشمند قدم بردارد.

مدیر کل تبلیغا اسلامی مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی، دعوت مردم به سوی خداپرستی، دینداری و عمل صالح است، تصریح کرد: مبلغان دینی با تلاش های خود پیام الهی را در جامعه تبیین و تشریح می کنند و این یک وظیفه خطیر است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی ادامه دهندگان راه و مسیر ائمه معصومین(ع) هستند، گفت: ائمه اطهار(ع) نیز در طول عمر بابرکت خود همواره در جهت تبلیغ دین خداوند متعال و ابلاغ پیام الهی تلاش کردند و امروز در عصر غیبت این رسالت مهم بر عهده علما و روحانیت معظم است.

استاد حوزه علمیه مازندران از تبلیغ دین به عنوان رسالت مهم الهی یاد کردو با بیان این که مبلغان نباید این وظیفه خطیر را سبک بشمارند، تصریح کرد: ورود در چنین عرصه بزرگی لیاقت می خواهد که خداوند متعال این لیاقت را به روحانیت اعطاء کرده است.

وی در ادامه سخنان خود تزکیه نفس را یکی از ویژگی های مبلغان موفق در عرصه تبلیغ دین برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغان دین خدا، باید همواره دغدغه تبلیغ دین داشته باشند و نگران مسائل دیگر نباشند، چون این کار ارزشمند در نزد خداوند متعال از اجر و ثواب بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی سفیران عرصه تبلیغ دین و شریعت محمدی در جامعه هستند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند فراگیری مبانی دینی است و این رسالت مهم بر عهده روحانیت و مبلغان دینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز بحران های فرهنگی بسیاری در کمین جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: وجود چنین هجمه ها و بحران های سازمان یافته ای رسالت مبلغان دینی را دو چندان می کند، چون باید ضمن خنثی کردن این هجمه ها در جهت ریشه کن کردن آنها در جامعه حرکت کنند./1317/202/ب1

 

ارسال نظرات