۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۸۵۹۸۹

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

«خانواده رضوی؛ مروجین سبک زندگی اسلامی»، برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم در کتابخانه مرکزی، برپایی نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در کتابخانه زینبیه و تشرف 300 هزار زائر زیارت اولی در سال 95 از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س)، در راستای توجه به الگوهای دینی در مکتب اسلام و بهره گیری از زندگی و سیره معصومین(ع) برای آموزه های زندگی، مدیریت مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان برنامه آموزش خانواده بزرگ رضوی از سلسله جلسات آموزشی اخلاق متعالی در خانواده رضوی را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی و خطیب مراکز علمی و دانشگاهی و حرم مطهر رضوی در این گردهمایی که «خانواده رضوی؛ مروجین سبک زندگی اسلامی» نام گرفته است به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم که از سوی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی برگزار شد، از همکاران حوزه های معاونت اماکن متبرکه و امور زائران و نیز معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با همراهی خانواده شان دعوت به عمل آمده بود.

تلاوت کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پخش صلوات خاصه حضرت رضا علیهالسلام، سخنرانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، اجرای سرود، پخش کلیپ ویژه همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز از بخش های برنامه های این دوره آموزشی بود.

برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم در کتابخانه مرکزی

از ایام شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقه حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی این آستان مقدس برگزار می شود.

مسابقه حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان رضوی در آستانه فرا رسیدن میلاد دخت نبی‌ اکرم(ص)، با هدف اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در بین کارکنان این سازمان و با محور حفظ 18 سوره پایانی قرآن کریم، به صورت کتبی، با حضور حدود یکصد شرکت‌کننده در مشهد و برخی شهرستان‌های کشور در حال برگزاری است.

پنج نفر از شرکت‌کنندگان که بالاترین نمره را کسب کرده باشند، همزمان با برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س)، در اواخر اسفندماه 1395 در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تقدیر می شود.

برپایی نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در کتابخانه زینبیه

همزمان با آخرین روزهای سال 1395، نمایشگاهی علمی فرهنگی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، در کتابخانه زینبیه(س) مشهد برپا شد.

مجموعه‌ کتاب چاپی، مطبوعات و پوستر، در راستای آشنایی مراجعان این کتابخانه با موضوع اقتصاد مقاومتی و محورهای مرتبط با آن، در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

در بخش مطبوعات و پوستر، بریده جرایدی با موضوع اقتصاد مقاومتی در کنار معرفی کارآفرینان موفق کشور به عنوان نمونه و الگوی یک ایرانی خلاق و همچنین تأثیرگذار در اقتصاد کشور و امر اشتغال‌زایی، به نمایش درآمده است.

مهارت اصلاح الگوی مصرف، کارآفرینی در عمل، مدیریت تولید، هوش رقابتی، اقتصاد سلامت، بازاریابی اثربخش، هدفمندی رایانه‌ها و...، از جمله عنوان‌ این آثار به‌شمار می‌رود.

این کتابخانه با بهره‌مندی از بخش‌های مختلف مطالعاتی، زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، همه روزه از ساعت 7:20 تا 13:15 ویژه بانوان و از 13:35 تا 19:35 ویژه آقایان کتابدوست فعالیت می‌کند.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل تا 23 اسفند امسال، در این کتابخانه واقع در خیابان مطهری شمالی مشهد، پذیرای علاقه‌مندان است.

تشرف 300 هزار زائر زیارت اولی در سال 95

خاکسار با بیان اینکه در قالب کاروان‌های «مهر درخشان رضوی» شرایط تشرف به بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) برای ضعفا و محرومان کشور تسهیل شده است، اظهار کرد: بر اساس این طرح افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی یا تاکنون توفیق تشرف به بارگاه مقدس ثامن‌الحجج (ع) را نیافته‌اند و یا از آخرین تشرف آن‌ها مدت‌زمان طولانی گذشته است، به همت آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام‌شده و ضمن بهره‌مندی از فیوضات زیارت حرم حضرت رضا(ع) از غذای متبرک مهمانسرای حضرت متنعم و در کل دوره حضور در مشهد میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود؛ به‌طوری‌که از اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون حدود 300 هزار زائر زیارت اولی به حرم مطهر تشرف یافته‌اند.

وی توسعه و تجهیز دارالشفاء حضرت و ارائه خدمات با هزینه نازل و بعضاً رایگان برای بیماران مستمند در بیمارستان رضوی را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه برشمرد و بیان کرد: در راستای فراهم آوردن سازوکاری مداوم برای خدمت‌رسانی به ضعفا و نیازمندان سراسر کشور، دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی در تمام استان‌های کشور تأسیس‌شده است./303/1308/ب1

ارسال نظرات