۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۰۳۸
مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا:

طلاب از طریق فضای مجازی اسلام ناب را در اقصی نقاط جهان تبلیغ کنند

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) با بیان اینکه طلاب باید با فضای مجازی آشنا شوند، گفت: طلاب باد درزمینهٔ فضای مجازی آگاهی و اشراف لازم را کسب کنند تا بتوانند از این طریق اسلام ناب را در سطح جهان تبلیغ کنند.
مدیر مدرسه علمیه پنج تن ال عبا

حجت الاسلام محمد بابایی مدیرمدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان و ضروریاتی که در نظام‌مندسازی جذب طلاب احساس می‌شود، گفت: نظم منشاء نظام‌مند شدن حوزه‌های علمیه است و این  نظم تنها از متون دینی استخراج می‌شود.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند:«شما مؤمنان را به تقوا و نظم در امور سفارش می‌کنم» یکی از مصادیق نظام‌مند بودن نظم داشتن است بنابراین در هنگام جذب و پذیرش داوطلبان حوزه‌ علمیه چه در زمان نام‌نویسی و چه در مراحل گزینش باید دقت لازم صورت بپذیرد و حوزه‌های علمیه کسانی را که دارای شرایط موردنظر هستند، پذیرش کنند چرا که این مهم منجر به کاهش آسیب‌ها و به حداقل رساندن مشکلات احتمالی می‌شود.

حجت‌الاسلام بابایی در پاسخ به این پرسش که آیا باتوجه به افزایش داوطلبان ورودی به حوزه‌های علمیه و گسترش کمی مدارس، کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب امری لازم و ضروری است، عنوان کرد: امروز جهت‌گیری حوزه‌های علمیه درزمینهٔ کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب روبه رشد و فزاینده‌ بوده و از نظر آموزش و تهذیب یک حرکت جدی را آغاز کرده‌اند و قرآن در این زمینه تهذیب را مقدم بر فراگیری علم بیان می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) در تبیین اینکه مهم‌ترین دغدغه مدیران مدارس علمیه مساله تهذیب است، ادامه داد: فعالیت‌ها و کارهایی که انسان انجام می‌دهد تنها به‌ واسطه تهذیب به ثمر می‌رسد.

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره تحول در حوزه‌های علمیه و با توجه به گسترش فضای تبلیغی در داخل و خارج؛ ضرورت تحول در حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: تحول در حوزه‌های علمیه با توجه به شرایط کنونی یک امر ضروری و بدیهی به شمار می‌رود و با توجه به رویدادهایی که امروز در سطح جهان و منطقه در حال روی دادن است تحول امری مهم تلقی می‌شود.

وی در ادامه تغییر و تحول را عامل رشد دانست و عنوان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزه‌ علمیه امروز طلاب باید با رشد علمی و تسلط به چند زبان زنده جهان در امر تبلیغ به جد ورود پیدا کنند چراکه تبلیغ مهم‌ترین رسالت طلاب به شمار می‌رود، بنابراین لازم است برخی از دروس زبان‌ خارجی در برنامه‌های آموزشی حوزه علمیه قرارگرفته و تدریس شود تا طلبه بتواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد و بتواند معارف الهی را در اقصی نقاط جهان تبلیغ کند.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) درباره تحول متون درسی در حوزه‌ علمیه، گفت: متون حوزوی که امروز در حوزه علمیه تدریس می‌شود میراث بزرگان و علمای گذشته است که باید در حفظ و صیانت از آن‌ تلاش شود اما باید به این نکته هم توجه داشت که ایجاد متون درسی که با زمان و زبان امروز منطبق باشد نیز، یک امر لازم و ضروری محسوب می‌شود بنابراین دانشمندان و مؤلفان کتاب باید در این زمینه باکار گروهی کتاب‌های جدید و متناسب با علوم روز را تدوین کنند و در حوزه علمیه مورداستفاده و تدریس قرار گیرد.

حجت‌الاسلام بابایی با تأکید بر اینکه آشنایی با فضای مجازی از اموری به شمار می‌رود که باید در مسیر تحول حوزه‌ها به آن توجه ویژه کرد، اظهار داشت: امروز طلاب باید در زمینهٔ فضای مجازی آگاهی و اشراف لازم را داشته باشند تا بتوانند از این طریق بسیاری از معارف دینی و اسلام ناب را در سطح جهان نشر داده و به تبلیغ بپردازند.

وی در پاسخ به این پرسش که در تربیت نیروهای انقلابی در حوزه‌های علمیه توجه به کادر سازی انقلابی است، آیا حوزه‌های علمیه برای این موضوع بسترهای لازم را فراهم کرده‌اند، گفت: یکی از ارکان و پیشگامان انقلاب، روحانیت و خواستگاه انقلاب، حوزه علمیه بوده است.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) ادامه داد : در شرایط کنونی به نظر می‌رسد کادر سازی هم لازم باشد امروز اقداماتی که موسسه حضرت امام خمینی(ره) در قم و شهرهای دیگر برای تربیت و پرورش نیروهای کیفی و خوب انجام داده بسیار قابل توجه است چراکه امروز آثار فعالیت آنان در داخل و خارج از کشور قابل‌مشاهده بوده و در زمینهٔ سیاسی نیز تحت نظر رهبر معظم انقلاب در حال نقش‌آفرینی و انجام وظیفه هستند.

حجت‌الاسلام بابایی در پایان بابیان اینکه حوزه علمیه از همان آغازین روزهای تأسیس بر اساس تحصیل و تحقیق جدی و تهذیب و اخلاق بناشده است، خاطرنشان کرد: امروز طلاب باید توجه داشته باشند که با شرایط روز و به اسم تحول از این مقوله مهم غافل نشوند طلبه موفق کسی است که در معنویات و تهذیب اخلاق موفق و در کسب علوم نیز کوشا باشد./813/302/ب1

 

 

 

ارسال نظرات