۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۸۶۰۶۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

انقلاب اسلامی دین را به صحنه اجتماع بازگرداند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه با هجم وسیعی از شبهات دینی روبرو است، گفت: روحانیت تنها قشری است که می تواند با یک برنامه ریزی هدفمند تبلیغی، پاسخگوی این شبهات دینی خطرناک باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی طرح آرامش بهاری در ساری، از بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان ظرفیت مهمی در جهت تقویت مبانی دینی و ارزشی در جامعه برشمرد و گفت: اگر از این ظرفیت بالقوه به خوبی استفاده کنیم به حتم می تواند به اهداف و برنامه های خود در عرصه دینی و فرهنگی دست پیدا کنیم.

وی با بیان این که امروز امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت های دینی و فرهنگی نهفته ای هستند که می توانند در جهت دهی های دینی و مذهبی جامعه نقش بسیار مهمی ایفا کنند، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا باید از همه ظرفیت ها بهره گرفت.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز مبانی دینی و ارزشی جامعه در معرض تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارد، تصریح کرد: امروز باید برای مقابله این هجمه های سنگین نیازمند یک نسخه ای قابل قبول هستیم که امامزادگان و بقاع متبرکه این ظرفیت عظیم را دارا هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن به دنبال از بردن هویت دینی نسل جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: باید اصول و ارزش های دینی به شیوه ای اثرگذار در میان نسل جوان تبلیغ و تبیین شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمن هر آنچه که در توان داشته برای از بین بردن دین و ارزش های حاکم بر انقلاب به کار گرفته است، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که سست شدن هویت دینی و انقلابی جامعه بستری را برای نفوذ دشمنان فراهم خواهد کرد، بیان داشت: امروز یکی از مهم ترین راه های مقابله با توطئه های دشمنان تقویت مبانی دینی و انقلابی جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران با همه وجود از آرمان های انقلاب حراست و پشتیبانی کردند، گفت: این ملت هیچ گاه نخواهد گذاشت آرمان های اصیل انقلاب اسلامی از سوی دشمنان موجب تضعیف قرار گیرد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز نیازمند برنامه ریزی هدفمند به منظور تقویت فعالیت های فرهنگی و قرآنی در جامعه هستیم، افزود: به حتم مشارکت و تشویق نسل جوان به فعالیت های دینی و فرهنگی می تواند بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که امروز هویت دینی نسل جوان در خطر هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارد، گفت: امروز نوجوانان و جوانان جامعه نیازمند آگاهی با توطئه و دام های فریبده دشمنان هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به طرح آرامش بهاری اشاره کرد و با بیان این که این طرح هر ساله در آستانه تعطیلات عید نوروز آغاز و تا پایان تعطیلات نیز ادامه خواهد یافت، افزود: این برنامه، طرح مناسبی برای بهره گیری از امامزادگان و بقاع متبرکه جهت ترویج ارزش های دینی در جامعه است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران درادامه سخنان خود به بهره گیری از توان مبلغان دینی در اجرای طرح آرامش بهاری اشاره کرد و با بیان این که یکی از شاخصه های این طرح وجود روحانیت در برنامه های محوری آن است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در متن اجرای طرح آرامش بهاری، اثرگذاری این طرح را دو چندان می کند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در این طرح مبلغان به صورت چهره به چهره با شرکت کنندگان در طرح ارتباط دارند، بیان داشت: این شیوه تبلیغ به دلیل ارتباط مستمر مبلغان با نوجوانان و جوانان شرکت کننده در طرح اثرگذاری برنامه ها را دو چندان می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه با هجم وسیعی از شبهات دینی روبرو است، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند با یک برنامه ریزی هدفمند تبلیغی، پاسخگوی این شبهات دینی خطرناک باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که این شبهات به دنبال از بین بردن ارزش های دینی و آرمان های انقلابی هستند، تصریح کرد: دشمنان با ترویج و گسترش شبهات تلاش می کنند که انقلاب را در درون دچار چالش جدی کنند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار حقیقی از دین در جهان است، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی مدعی اسلام گرایی امروز حامیان اصلی گروه های تروریستی در منطقه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی دین را به صحنه اجتماع بازگرداند، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دین و ارزش های اسلامی تنها در اعمال فردی خلاصه می شد، اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، احکام دینی در همه بخش های کشور نهادینه شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز دنیا تشنه فراگیری معارف دینی و کسب معنویت است، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی مناسب، پیام دین و انقلاب را به گوش همه ملت های جهان برسانیم تا برای آینده خود تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در حالی دین را افیون ملت ها و عامل عقب ماندگی امت اسلامی می دانستند که امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور مسلمان الگوی عزت و اقتدار در جهان محسوب می شود، گفت: نظام اسلامی همه بحران ها و توطئه های دشمنان را با ایستادگی و مقاومت مردم خنثی کرده و امروز به یک کشوری قدرتمند در عرصه جهانی مورد توجه  است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در طرح نشاط معنوی با برگزاری خیمه های معرفت با حضور مبلغان مجرب افزون بر تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دینی پاسخ داده می شود، اضافه کرد: به همین منظور با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی متنوع در ایام مختلف سال زمینه بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان را برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان فراهم خواهیم کرد./1317/202/ب1

 

ارسال نظرات