۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۸۶۰۹۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی:

تفرقه مهم‌ترین راهبرد دشمن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اسلام ناب در تمدن اسلامی با وحدت امت میسر می‌شود، گفت: تفرقه افکنی بین مسلمانان از مهم‌ترین راهبردهای دشمن در نابودی اسلام است.
حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس، در مراسم نکوداشت مقام علمی آیت‌الله واعظ‌ ‌زاده خراسانی که در سالن همایش شهید ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: بزرگداشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی موضوعی است که با توجه به اهمیت وحدت در امت اسلامی باید به‌عنوان یک راهبرد مطرح شود.

وی افزود: شخصیت نقش‌آفرین ایشان در زمینهٔ وحدت می‌تواند سیره دانش‌آموختگان این عرصه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی بابیان اینکه امت از جمله واژگانی قرآنی است که چند عنصر نظیر خدا، اسلام، معاد و ارزش‌های دینی دارد که سبب پویایی و حرکت آن‌ها می‌شود، بیان داشت: از عناصر دیگر امت امام و مقتدایی است که با استفاده از استعداد آن‌ها را به اهداف نورانی و مقدس نزدیک می‌کند.

 تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این رابطه آنچه اهمیت دارد یکپارچگی امت است که اختلاف سبب کند شدن حرکت آن‌ها برای رسیدن به مقصد است بنابراین باید بر اعتقادات، توحید، نبوت، آیات نورانی قرآن و رسولان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی بابیان اینکه برای جامعه اسلامی هدفمند دیدن صف دشمنی‌ها اجتناب‌ناپذیر است، عنوان کرد: امت اسلامی بنابراین باید از مسائل اختلافی پرهیز کنند.

 تولیت آستان قدس رضوی در تبیین اینکه آیت‌الله واعظ زاده از شاگردان آیت‌الله بروجردی بود، گفت: ایشان روش استاد خود را دنبال کرده و کتاب جامعی را درزمینهٔ تقریب به نگارش درآورده‌اند.

وی افزود: فقه تقریب، تحقیق و پژوهش از جنس کارهایی است که ایشان انجام دادند که می‌تواند یکی از راه‌های صحیح گفتگوی بین مذاهب باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی عنوان کرد: وحدت و تقریب تاکتیک نیست که بگوییم امروز به آن نیاز داریم و فردا به آن نیازی نیست بلکه این مهم جزء سیره ائمه معصومین است که همواره در حفظ وحدت امت اسلامی تأکید داشتند، این مسئله راهبردی است که باید صاحب‌نظران، نخبگان و اندیشمندان همواره نسبت به آن اهتمامی ویژه داشته باشند.

 تولیت آستان قدس رضوی همچنان بیان داشت: همچنان که وحدت برای ما یک راهبرد است ایجاد تفرقه نیز برای دشمنان راهبرد است متأسفانه به علت بی‌اطلاعی و غرض‌ورزی برخی افراد خودخواه جریان استکباری موفق شده گروه‌های دست‌ساخته‌ای برای نفوذ و تفرقه‌افکنی ایجاد کند به‌گونه‌ای که برخی از آن‌ها به‌وضوح اعتراف دارند که این سیاستی از سوی استعمار گران غربی است.

وی گفت: امروز بسیاری از امپراطوری رسانه‌ای برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان بسیار تلاش می‌کنند اما در چهره این عالم خستگی‌ناپذیر حفظ وحدت، دعوت به توحید و عدالت نمایان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: دیدگاه‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی همواره بر وحدت امت اسلامی تاکیده داشته و دارند آنقدر وحدت مساله مهمی است که در کنار توحید مطرح می‌شود.

 تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروز دشمنان از راهبرد تفرقه افکنی استفاده می‌کنند که رهبر معظم انقلاب از آن به تسنن آمریکایی و شیعه انگلیسی تعبیر می‌کنند.

وی گفت: مسؤولان انقلاب باید خطرات تفرقه را تبیین کنند، وحدت کلمه باید راهبرد استراتژی مورد تایید صاحب نظران قرار گیرد رسیدن به تمدن اسلامی روزنه‌های امید بخشی را نوید می‌دهد که نشان از گسترش اسلام ناب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: لازم است آیندگان از بزرگان وحدت بخش، اندیشه‌های تقریبی آنان را هدف خود قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان خاطر نشان کرد: آیت‌الله واعظ زاده با وجود انتقاداتی که نسبت به او وارد می‌شد با عزمی راسخ و جزمی علمی با نگاه به افقی روشن حرکت می‌کردند و امید که دانشجویان از ایشان الگوگیری کنند./807/ 201/ص

ارسال نظرات