۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۶۱۴۱
بیانیه پایانی دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم»؛

اقدامات مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی در زندگی مردم محسوس نیست

در بیانیه پایانی دومین اجلاسیه رسمی خبرگان بر مسأله اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی، شکاف طبقاتی و کاهش قدرت خرید مردم تاکید شد.
خبرگان

 به گزارش خبرگزاری رسا، بیانیه پایانی دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم»  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

    مجلس خبرگان رهبری در پایان دومین اجلاسیه رسمی دوره پنجم، ضمن تأکید بر «انقلابی بودن» و «انقلابی عمل‌کردن» این نهاد تأثیرگذار، با اتکاء به پشتوانه ایمان و مردمسالاری دینی، از ملت بصیر ایران اسلامی که بار دیگر در آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب، مقتدرانه و با وحدت تمام «پاسخ اقدامات و تهدیدات» آمریکای جنایتکار و «شیطان بزرگ» را در راهپیمایی22بهمن دادند، قدردانی نموده و بر مطالبات زیر تأکید می‌نماید.

    ۱. هم اکنون که در فاصله بین ایام نورانی شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) قرار داریم، ضمن تجلیل از مقام والای حضرت صدیقه کبریو تبریک روز زن و مادر و نیز سالروز ولادت امام راحل (ره)، بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه و تلاش در راه تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، تأکید و رعایت حجاب و عفاف را مایه آرامش و تحکیم بنیان خانواده و نیز پیروی عملی از سیره آن حضرت می‌دانیم.
    ۲. ملت شريف ايران در ماههاى آينده، خود را براى برگزارى انتخابات رياست جمهورى و شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده مى‌كند تا با حضور آگاهانه خود حماسه ديگرى خلق كند. مجلس خبرگان، در اين موقعيّت خطير، نكات زير را متذكر مى شود:

الف) «مشاركت» و حضور هر چه بيشتر مردم شریف ایران، نمادى از قدرت نظام اسلامى و جلوه‌اى از استحكام پايه‌هاى مردمى حكومت و نمودى از مسئوليت شناسى و تعهد اسلامى و انقلابى است.

ب) در انتخابات، «شايسته سالارى»، مهم ترين راهنماى گزينش ملّت است و البته آفت‌هايى مثل قدرت طلبى، باندبازى، گرايش به اشرافيّت، زد و بندهاى جناحى، خودباختگى فرهنگى و سياسى در برابر بيگانگان و روحيه سازش‌طلبى در برابر قدرت‌هاى استكبارى و اسراف و تبذیر در تبلیغات انتخاباتی، بيمارى‌هاى خطرناكى است كه منتخبان را به جدایى از ملّت و بيگانگى از تعهّدات اسلامى مبتلا مى‎سازد.

    ۱. مسأله اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی، شکاف طبقاتیو کاهش قدرت خرید مردم از مسائلی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام بوده است، اما علی‌رغم اقدامات گسترده و مثبت سه قوه در راستای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، ثمرات این اقدامات در زندگی مردم انعکاس محسوس و معناداری نداشته است. خبرگان ملت، ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته از قوای سه‎گانه می‌خواهد شفاف‌سازی در حوزه اقتصاد و مبارزه جدی و بدون تبعیض با هرنوع فساد، قاچاق و رانت خواری، همچنین تکیه بر توان داخلی با هویت بخشی و تقویت زیر ساختهای اصلی کشور در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بسترسازی برای اشتغال سالم و مولد به خصوص در مناطق محروم، تعمیق روحیه خودباوری، ساماندهی واردات و صادرات با رویکرد درون‌زایی و برون نگری، اصلاح نظام پولی، بانکی و سیستم گمرکی را بیش از پیش سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا شاهد شکوفایی صنایع کوچک و بزرگ داخلی و رونق کسب و کار مردم شریف ایران اسلامی باشیم.
    ۲. استفاده از فنآوری‌های نوین به ویژه فضای سایبری در عصر حاضر، غیر قابل اجتناب و بلکه در راستای پیشرفت جوامع، لازم و ضروری است، اما گرایش بی‌ضابطه به این فضا به ویژه از سوی جوانان و نبود کنترل و نظارت لازم از سوی مسؤولین و خانواده‌ها، موجب نگرانی جدی می‌باشد. مجلس خبرگان رهبری، ضمن تقبیح ولنگاری فرهنگی در عرصه فضای مجازی علی رغم تأکیدات و هشدارهای رهبر انقلاب، از مسؤولان محترم علی‌الخصوص شورای عالی فضای مجازی می‌خواهد فضای مجازی را مقوله‌ای ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی به حساب آورده، با تقویت اینترنت ملی و پشتیبانی از شبکه‌های اجتماعی داخلی، فارغ از هرگونه اختلاف در رویکردها و روشها، راهبردها و توصیه‌های مقام معظم رهبری را به عنوان «راهبرد مشترک» مورد عمل قرار داده و بستر استفاده و بهره‌برداری مناسب از این فناوری، جهت نشر و ارائه محتوای فاخر از اسلام ناب محمدی(ص) و ارزشهای انقلاب اسلامی را فراهم آورند و با جولان کانالها و شبکه‌های منحرف ضد دین، ضد اخلاق و ضد نظام اسلامی مقابله جدی نمایند.
    ۳. استراتژی«نفوذ» و «سلطه» در ابعاد مختلف آن از جمله سیاست‌های استکبار و آمریکای ستیزه‎خو علیه انقلاب اسلامی است که دقت و هوشیاری ویژه مسؤولین در مقابله با آن را می‌طلبد. بی شک یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی، رخنه در باورهای دینی و انقلابی، ترویج ضد ارزشها، تضعیف فرهنگ دینی و بومی، سیاه نمایی و دلسرد کردن جوانان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و اثرگذاری بر مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است. مجلس خبرگان با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مسأله «نفوذ»، تقویت ایمان مردم و مسئولین، یقین به وعده و نصرت الهی، ایستادگی در مسیر آرمانهای انقلاب، شناخت نقاط قوت و ضعف دشمنان و التزام عملی به فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را، تنها راه خنثی کردن توطئه دشمنان دانسته و بر آن تأکید می‌نماید.
    ۴. طرح انحرافی «آشتی ملی» از سوی برخی افراد و جریانهای خاص همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند معنا ندارد؛ چرا که به فرموده معظم له آنجایی که پای اسلام، ایران، استقلال و ایستادگی در مقابل دشمن در میان است مردم با همه‌ وجودشان ایستاده‌اند و اختلاف نظر در مسائل سیاسی، تأثیری بر مردم نمی‌گذارد. مجلس خبرگان رهبری با اذعان به تقویت وحدت و انسجام ملی اعلام می‌دارد مردم با فتنه‌گران و کسانی که به بهانه انتخابات در صدد براندازی نظام و انقلاب اسلامی برآمده، به نمادهای عاشورای حسینی اهانت کرده و دشمن را به تشدید تحریمها امیدوار کرده‎ و مرتکب ظلم بزرگی به نظام و مردم شدند، آشتی نخواهد کرد.
    ۵. قصه پُرغصه فلسطین و اندوه جانکاه مردم صبور، بردبار و مقاوم آناز مسائل مهم و دغدغه‌هاى جدى جهان اسلام است كه وجدان مسلمانان و همه آزاديخواهان عالم را متأثر نموده است. مجلس خبرگانرهبری، ضمن تقدیر از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در کنفرانس بین المللی «حمایت از انتفاضه فلسطین» و حمايت از مقاومت قهرمانانه ملت مظلوم فلسطین، نیروهای مسلح، حشدالشعبی و ملت غیور عراق و مقاومت اسلامی مردم در سوریه و لبنان، استكبار جهانى و در رأس آن آمريكای جنایتکار و رژیم صهیونیستی را عامل و مسؤول اصلى اقدامات وحشيانه و غیر انسانی و تقویت گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه به ویژه یمن، سوریه، عراق و بحرین مى‎داند و از وجدانهاى بيدار بين‌المللى و دولت‌هاى اسلامى و جوامع مسلمان، می‌خواهد اقدامات عملى و قاطع در برابر اين جنايات داشته باشند.
    ۶. مجلس خبرگان رهبری در آستانه حلول عید نوروز، با تبریک سال نو به تمام هم میهمانان عزیز از آنان می‌خواهد همچون همیشه با دستگیری از فقراء و کمک به نیازمندان، با پرهیز از اسراف و زیاده روی، ضمن عمل به آداب و رسوم ایرانی ایام نوروز، احسان و نیکوکاری و رعایت اصول شرعی و اسلامی را مورد توجه قرار داده و سالی توأم با شادی و معنویت را آغاز نمایند.

   در خاتمه از خداوند منان، علو درجات را برای روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(قدس سره الشریف) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و شهدای آتش‌نشان، مسئلت و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت بقیةالله الاعظم(ارواحنا فداه)، یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری مرحوم آیةالله هاشمی رفسنجانی(ره) را گرامی داشته و توفیق روزافزون همه مردم و خدمتگزاران نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری(دام ظله الوارف) را از ذات اقدس ربوبی خواهانیم.

مجلس خبرگان رهبری

18/12/1395

/917/101/ص

ارسال نظرات