۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۸۶۱۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح آرامش بهاری در 33 امامزاده شاخص خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی از اجرای طرح آرامش بهاري در ایام تعطیلات نوروزی در 33 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف استان با مشاركت روحانيان و مبلغان خبر داد.
جلسه ستادی طرح آرامش بهاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي، امروز در نشست ستاد طرح آرامش بهاری، با اشاره به ميزباني مسافران نوروزي در خراسان شمالي، اظهار داشت: در طرح آرامش بهاري در ايام نوروز 33 بقعه متبرکه استان خراسان شمالي میزبان مسافران نوروزی هستند.

وي با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین‌ماه سال جدید در امامزادگان استان برگزار می‌شود، افزود: امسال این طرح ملی در ایام تعطیلات نوروز در 33 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه اين طرح با مشاركت حدود 50 روحاني و مبلغ بومي اجرا می‌شود، اضافه كرد: از این تعداد 30 روحانی مبلغ از قم اعزام شده و مابقی هم از روحانیان بومی استان هستند.

وي با بیان اینکه طرح آرامش بهاری افزون بر مشارکت روحانیان مبلغ، با بسیج تعدادي از کارکنان سازمان اوقاف و امور خيريه، خدام و هیأت ‌امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اينكه مردم ایران اسلامی ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در فضایی معنوی، سال نو را آغاز کنند و برای تحویل سال به بقاع متبركه می‌روند، در 22 بقعه و امامزاده شاخص خراسان شمالی، برنامه‌های ویژه سال‌تحویل با حضور مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه برگزاری طرح آرامش بهاری سابقه چندین ساله در امامزادگان کشور دارد، خاطرنشان كرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته براي اسكان موقت زائران مکان‌هایی در نظر گرفته ‌شده است و زائران می‌توانند در 10 بقعه استان اسكان موقت داشته باشند.

وي اظهار داشت: اين طرح ملي در راستاي فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي با هدف استفاده از ظرفيت تعطيلات نوروزي، بهره‌مندی از فضای دینی و معنوی امامزادگان، تقویت باورهای دینی و مذهبی، ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج ارزش‌های اصیل اسلامی به هم‌وطنان در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه طرح نورزی آرامش بهاری با استفاده از ظرفيت روحانیان در ترویج و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات اجرایی می‌شود، افزود: در این طرح برنامه‌های مختلف فرهنگي با برپایی خیمه‌های معرفت با حضور کارشناسان و روحانیان اعزامی از قم در امامزادگان استان اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: برپايي خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های مشاوره وقف، پاسخگويي به مسائل شرعي و شبهات زائران، عفاف و حجاب، امربه‌معروف و نهي از منكر، غرفه‌های مربوط به مشاوره و خانواده و غرفه‌های كودك و نوجوان در 17 بقعه استان صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با یادآوری اينكه در نوروز 95 طرح آرامش بهاري در 29 بقعه متبركه استان برگزار شد، خاطرنشان كرد: امسال طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مسافران و زائران نوروزي از جنبه‌های کیفی و کمی رشدهای قابل‌ توجهی داشته است.

وي در ادامه با اشاره به ديگر برنامه‌های طرح آرامش بهاري، اظهار داشت: از جمله برنامه‌های اين ايام اقامه نماز جماعت در بقاع متبركه مجري اين طرح و برپايي ايستگاه صلواتي با هدف پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبركه استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي تصريح كرد: تعطیلات نوروز و طرح آرامش بهاري فرصت مناسبي براي حضور بدون واسطه كارشناسان و مبلغان ديني است تا بتوانند با گفتمان‌های ديني و مذهبي آموزش‌های لازم را پيرامون سبك زندگي اسلامي به مردم ارائه کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات