۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۸۶۱۷۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اجرای طرح «قرآن در خانه» در قوه قضاییه، برگزاری عصر شعر بزرگداشت کنگره مولانا صافی در تبریز و اجرای طرح «واژه واژه با کتاب» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه از اجرای  مرحله دوم طرح «قرآن در خانه» ویژه کارکنان و خانواده های قوه قضاییه در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: مرحله دوم این طرح در حال انجام است و هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه از اجرای این طرح، بردن قرآن به خانه های همکاران است البته در اجرای این طرح در ابتدای راه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن کریم در قوه قضاییه بستر و زمینه ای است برای اینکه بتوانیم با قرآن، این کتاب الهی و وحی خداوندی ارتباط قوی تر برقرار کنیم و از طریق انس با قرآن و تدبر و فهم در آن از معارف قرآن بهره مند شویم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن در قوه قضاییه اظهار داشت: هدف اصلی، بسط و گسترش و انس و معرفت همکاران دستگاه قضا با قرآن است از این رو برگزاری مسابقات به گونه ای طراحی شده که همکاران در چهار فصل سال با قرآن در ارتباط باشند.

وی با اشاره به میزبانی استان آذربایجان شرقی از مرحله نهایی این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات در استان ها فضای معنوی و تربیتی استان میزبان را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین سایر نهادهای استان را درگیر این مسابقات می کند و فضای عمومی استان هم از این همکاری و همدلی تاثیر می پذیرد.

گفتنی است، چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه امروز و فردا به میزبانی شهر تبریز در هتل کایا در حال برگزاری است.

عصر شعر بزرگداشت کنگره مولانا صافی در تبریز برگزار می شود
حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: عصر شعر بزرگداشت کنگره مولانا صافی همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت مولانا صافی تبریزی، روز شنبه ۲۱ اسفند کماه سال جاری راس ساعت ۱۶ در محل بنیاد پژوهشی استاد شهریار واقع در چهارراه باغشمال برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از تمامی شاعران جهت حضور در این بزرگداشت، ادامه داد: در اوایل بهمن ماه فراخوان ارایه مقاله و شعر به کنگره فوق منتشر شده بود و در آن از شاعران و نویسندگان خواسته شده بود اشعار و مقالات خود را به این کنگره ارسال نمایند.

میلانی اضافه نمود: ۱۸۵ قطعه شعر به دبیرخانه کنگره بزرگداشت مولانا صافی تبریزی ارسال شد که ۱۱۴ قطعه شعر به داوری نهایی راه یافتند و از این تعداد نیز ۱۰ قطعه شعر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. از ۱۰ قطعه شعر منتخب و برگزیده، ۵ قطعه شعر در زبان ترکی و ۵ قطعه شعر  نیز در بخش شعرفارسی منتخب شده اند.

گفتنی است کنگره بزرگداشت «مولانا صافی تبریزی» ۲۲ اسفند ماه سال جاری در محل مجتمع پتروشیمی تبریز، توسط شهرداری کلانشهر تبریز و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود.       

اجرای طرح «واژه واژه با کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی
هادی یوسف زاده، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: ترویج و توسعه کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان، درک لذت مطالعه گروهی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های کتاب محور از جمله اهداف طرح «واژه واژه با کتاب» بود که با موفقیت اجرا شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مدارس با دانش‌آموزان به اجرای فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی پرداختند و در کنار اجرای این فعالیت، برنامه‌هایی همچون شعرخوانی، معرفی کتاب، بحث کتاب و معرفی سرزمین و شخصیت نیز اجرا شد.

یوسف زاده با بیان اینکه در این طرح، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مدارس ابتدایی، برای دانش‌آموزان کتاب خوانی کردند، گفت: «واژه واژه با کتاب» یک طرح ملی کتاب‌خوانی بود و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ایجاد شور و نشاط و کسب لذت به واسطه‌ خواندنِ گروهی را قدم اول در کسب نتایج مورد انتظار از اجرای طرح «واژه واژه با کتاب» عنوان و تصریح کرد: همچنین در این طرح پیش‌بینی شده بود مربی با استفاده از روش هایی چون تصویرسازی، کاردستی و نوشتن خلاق فعالیت انجام‌شده را مستندسازی کند.

رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر معرفی شد
حجت الاسلام خورنژاد حسینی در مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امام جمعه و فرماندار آذرشهر به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر معرفی شد.
گفتنی است، قبل از این حجت الاسلام احد محمود زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر بود که در این مراسم از زحمات چند ساله این روحانی فعال تجلیل به عمل آمد./935/
303/ب2

ارسال نظرات