۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۸۶۱۷۷
ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

حوزه‌های علمیه گفتمان دینی و انقلابی را در جامعه تقویت کنند

ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه باید در عرصه تئوری سازی و تولید محتوا مطابق با مبانی دینی عمل كرده و گفتمان ديني و انقلابي را تقويت كنند.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در نشست بصیرتی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علميه در عرصه تئوري سازي و توليد محتوا مطابق با مباني ديني نقش بسزايي دارند.

وي افزود: تئوري سازي و بازسازی انديشه ديني يكي از مؤلفه‌های اساسي گفتمان ديني است كه در راستاي ترويج فرهنگ ديني و مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام پژمان فر با تأكيد بر جايگاه و نقش گفتمان‌های ديني در رفع شبهات و پاسخگويي به مسائل و مشكلات نسل جوان، اضافه كرد: حوزه‌های علميه بايد از تمام ظرفیت‌های خود براي ايجاد و ترويج گفتمان ديني و انقلابي استفاده كنند.

وي ادامه داد: حوزه‌های علميه بايد در زمینه ايجاد گفتمان ديني و انقلابي در همه عرصه‌های اقتصادي، فرهنگي، بین‌المللی و غيره تلاش كنند؛ چرا که تمدن نوين اسلامي با حرف و شعار محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام پژمان فر تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب هم مأموريت حوزه‌های علميه را ايجاد گفتمان ديني و انقلابي می‌دانند؛ از این‌ رو باید حوزه‌های علميه براي تحقق گفتمان ديني و انقلابي تلاش كنند تا شاهد شكوفايي تمدن نوين اسلامي باشيم.

وي خاطرنشان كرد: وظيفه امروز حوزه‌های علمیه این است که احساس مسؤوليت كرده، به‌ راحتی از كنار مطالبات مردم عبور نكند و با توليد محتواي مناسب با نیازمندی‌ها، مطالبات و پرسش‌های مردم پاسخگوي نيازهاي آنها باشد.

حجت‌الاسلام پژمان فر افزود: امروز ما در مسیر تمدن سازی بر اساس گفتمان دینی هستیم و اينكه ما گفتمان ديني و انقلابي را ساده فرض كنيم و با حرف زدن و شعار دادن در پي تحقق آن باشيم ضربه سنگيني بر پيكره آن وارد می‌کنیم.

وي اضافه كرد: وقتي ما می‌گوییم اقتصاد مبتني بر ربا را قبول نداريم يا مدل اقتصادی که کشورها به سه دسته تقسیم کرده‌اند را قبول نداریم باید برای اقتصاد بشر مدلی مستدل و قابل‌قبول ارائه دهيم و فقط در حد حرف و شعار نباشد.

حجت‌الاسلام پژمان فر ادامه داد: به بركت انقلاب اسلامي براي حوزه‌های علميه فرصت بی‌نظیری فراهم‌شده است تا در راستاي گفتمان ديني و انقلابي گام بردارند.

ريیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرايطي كه جامعه سردرگم و نااميد بود گفتمان ديني و انقلابي به‌ عنوان راه‌حل بسيار منطقي و مستدل با پرداختن به ابعاد گوناگون نيازهاي انسان در عرصه‌های فردي و اجتماعي حرف نو و تازه‌ای مطرح كرده تا پاسخگوي چالش‌های پيش روی انسان باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات