۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۸۶۲۰۷
امام جمعه بندپی شرقی:

فقر مالی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است

استاد حوزه علمیه با بیان ضرورت توجه همه اقشار برای کمک به هم نوع، گفت: فقر مالی ریشه بسیاری از فسادها و ناهنجاری های اجتماعی است و ثبات اجتماعی را دچار تزلزل می سازد.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، امام جمعه بندپی شرقی شب گذشته در جمع طلاب و روحانیون شهر گلوگاه با تأکید برای توجه به نیازمندان در آستانه سال جدید، گفت: روحانیت باید پیشگام برای کمک به مردم محروم و نیازمند باشد و در زمینه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری تلاش کند.

وی افزود: فرهنگ سازی و توجه به مسائل فرهنگی، زیر بنا و زیر ساخت یک جامعه را تشکیل می دهد زیرا عامل پیش برنده امور است.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان ضرورت توجه همه اقشار برای کمک به هم نوع، اظهار داشت: فقر مالی ریشه بسیاری از فسادها و ناهنجاری های اجتماعی است و ثبات اجتماعی را دچار تزلزل می سازد.

وی ادامه داد: در روایات اسلامی بر اهتمام و توجه اقشار مختلف جامعه به ویژه نخبگان و متولیان امور برای توجه به فقرا تأکید شده است زیرا امنیت در شکل های گوناگون در بستر فقر زدایی فکری و مادی در یک جامعه محقق می شود.

حجت الاسلام پور رمضان، کمیته امداد امام خمینی(ره) را ناشی از هوشمندی امام راحل برای تأسیس این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: امام راحل با تدابیر دور اندیشانه و دقیق خود رفع نیازهای اقشار محروم و نیازمند را مد نظر قرار دادند و این نگاه برای کمک به هم نوع باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ریشه کنی فقر باید اهتمام همه اقشار جامعه شود و در این زمینه روحانیت در کنار نخبگان فرهنگی و اجتماعی جامعه در نشر و تبیین فرهنگ کمک به هم نوع وظیفه ای مهم را بر عهده دارد.

امام جمعه بندپی شرقی با تقدیر از شکل گیری مراکز خیریه خودجوش مردمی در امور کمک به نیازمندان، تاکید کرد: بنیادهای خیریه ای مانند بنیاد خیریه مهدیه موجب دلگرمی خانواده های نیازمند و بی بضاعت می شود و روح امید را در بین فرزندان آنها زنده می کند.

وی افزود: اگر هر کس فرزندان یتیم، بی سرپرست، بدسرپرست و نیازمندان را در آستانه سال جدید مانند فرزندان خود بداند، این نگاه وحدت در جامعه را سبب می شود و موجی از امید را در بین همه آحاد در این تنگنای اقتصادی زنده می کند.

حجت الاسلام پور رمضان با اشاره به تجربه تاریخی وضعیت مالی و مادی افراد خیر، خاطرنشان کرد: بر اساس وعده الهی ثروت کسانی که با مال هر چند اندک به فکر نیازمندان و محرومان باشند، کم نمی شود بلکه خداوند افزایش برکت و مال آنها را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: وضع فعلی افراد خیر مشهور که همواره در رفع نیاز محرومان تلاش می کنند، نشان می دهد که وعده الهی برای چند برابر بازگرداندن این کمک ها به آنان محقق شده است.

استاد حوزه علمیه دنیا  را محل آزمایش برای همه بیان کرد و اظهار داشت: خداوند به واسطه رحم کردن بندگان در حق یکدیگر بسیاری از بلاها را از یک جامعه دور می کند و کمک به هم نوع هم در دنیا و هم در آخرت برای انسان دارای ثمره و پاداش است.

وی فقر معنوی را از جمله آسیب های جامعه بیان کرد و گفت: فقر در جامعه تنها فقر مادی نیست بلکه فقر معنوی و دور شدن از خداوند فقری به مراتب بزرگ تر و مهم تر برای انسان است.

حجت الاسلام پور رمضان مهمترین رسالت روحانیت را در زدودن فقر معنوی در یک جامعه برشمرد و تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری برای امور فرهنگی است زیرا فرهنگ زیر بنای همه امور جامعه از جمله اقتصاد و سیاست محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود شبکه های مختلف ماهواره ای و اجتماعی و حمله های شدید هوشمندانه آنان علیه مبانی معنوی و دینی در جامعه ما، خاطرنشان کرد: یکی از روش های دشمن علیه جامعه دینی، حس عدم نیاز آحاد جامعه به ویژه نسل های جوان و نوجوان به مسائل معنوی و دینی است تا با ایجاد این خلا، اندیشه های غربی و منحرف را در ذهن آنان جایگزین کنند.

امام جمعه بندپی بر لزوم تلاش کاری جهادی در حوزه فرهنگی تأکید کرد و افزود: مساجد باید محور همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی در هر منطقه باشد و در این بین تلاش روحانیون، هیات های امنا و افراد متدین دلسوز در اشاعه شعاع معنوی و فرهنگی مساجد حائز اهمیت است./1313/202/ب2

ارسال نظرات