۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۸۶۲۱۳
معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند همدان:

حوزه از ابزار هنر برای انتقال معارف الهی استفاده کند

حجت الاسلام حیدری استفاده از هنر را از مؤثرترین ابزار انتقال معارف اهل بیت(ع) در جامعه توصیف کرد و گفت: حوزه باید از این ابزار در راستای ترویج معارف دینی استفاده کند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام امیر حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند همدان شب گذشته در حاشیه برنامه تئاتر از فاطمیه تا غدیر که از سوی طلاب حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج برگزار شد، گفت: این برنامه در اسفند ماه و در سالن ابن سینای اداره ارشاد استان همدان برگزار می شود.

وی با اشاره به مسائل و نکات مطلوب محتوایی در این برنامه هنری، اظهار داشت: این برنامه با حضور اساتید و کادر اجرایی حوزه علمیه همدان نظارت و بازنگری شده و محتوای آن مورد تایید قرار گرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در ادامه با بیان این که مصادیق هنر متعالی و انقلابی باید در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: طلاب باید در عرصه های هنری وارد شده و مفاهیم هنری را در جامعه انتقال دهند.

وی با اشاره به این که باید جایگاه هنر در جامعه شناسانده شود و بسترهای حضور طلاب در این زمینه آماده شود، گفت: هدف از برگزاری این برنامه تبیین جایگاه غدیر در جامعه و همچنین آشکار ساختن جایگاه هنر برای طلاب است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی یکی از اساتید حوزه علمیه همدان، یادآور شد: تمام هدف از این امور بازشناسی جایگاه و نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی در جامعه است.

وی هنر را یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزار برای تبلیغ معرفی کرد و گفت: هنر یکی از مؤثرترین ابزارها برای معرفی، تبیین و ترویج معارف الهی در جامعه است و باید برای استفاده از آن بسترسازی کرد.

معاون تعذیب حوزه علمیه آخوند با اشاره به اهمیت و جایگاه مسأله غدیر در اسلام، خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت که همه امور اسلام حول محور غدیر در گردش است و از طرفی همه مشکلات اسلام از عدم درک مسأله غدیر ریشه می گیرد.

وی در پایان با بیان این که وظیفه طلاب این است که مسأله غیر و ولایت و اهمیت آن را در جامعه درک کنند، ابراز داشت: حوزه باید از رسانه و هنر به عنوان ابزاری مهم در زمینه تبلیغ استفاده کند./979/202/ب2

ارسال نظرات