۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۸۶۲۸۴
آیت الله مجتهد شبستری در پیامی مطرح کرد؛

قرآن؛ مهمترین سند حقانیت اسلام و برترین برنامه زندگی سعادت بخش انسان‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیامی را به چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه ارسال کرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیامی را به چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه که در هتل کایای تبریز برگزار شد ارسال کرد و در آیین اختتامیه این مسابقات قرائت شد.

در این پیام وی قرآن را بزرگترین و جاودانه ترین معجزه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) دانست و ابراز داشت: مهمترین سند حقانیت اسلام و برترین برنامه زندگی سعادت بخش انسان‌ها ، قرآن مجید است.

در بخش دیگر این پیام آمده است: خداوند در قرآن مجید چنان قدرت نمایی می کند که هر زمان در باره آن دانشمندان، اهل علم و دین مطالعه نمایند، به حقایق بیشتری خواهند رسید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه گذشت زمان نه تنها این کلام خداوندی را کهنه نخواهد کرد بلکه بر ارزش معنوی آن می افزاید، تصریح کرد: تلاوت آن همیشه لذت بخش و با مطالعه دقت و تدبر در آن همواره بر نورانیت و معنویت انسان افزون می شود.

وی در این پیام قرآن را شجره طیبه‌ای دانسته که ریشه‌های آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته است که شاخه‌های آن بر فراز آسمانها است، اشاره کرد: تمام جهان بشریت می توانند در سایه آن قرار گرفته و از میوه های بهشتی آن بهره مند شوند.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از این پیام آورده است: باید خداوند متعال را شاکر بود در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرآن مجید در جامعه ما روز به روز رونق بیشتر گرفته و در هر نکته از میهن اسلامی حافظان و قاریان توانا به چشم می خورد، اما باید توجه داشت که هنوز تا رسیدن به حد لازم راه بسیار در پیش داریم.

وی در بخش پایانی پیام خود با اشاره به این که باید قرآن کریم را برنامه عملی زندگی خویش قرار دهیم، ابراز کرد: امیدواریم کلام امیرمؤمنان را آویزه گوش قرار دهیم و هر روز برنامه عملی خود را از قرآن مجید فرا بگیریم و مهمترین جایزه در این راستا جوایز الهی ای است که خداوند بر شماها بخشیده و در روز قیامت به حاملان کتاب آسمانی این نوید را می دهد که بخوانید و به درجات بالاتر و والاتر عروج کنید./854/204/ب2

ارسال نظرات