۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۳۰۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

قرآن محور فعاليت هاي فرهنگي در کشور قرار گيرد

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با تأکید بر این که قرآن بايد محور همه فعاليت هاي فرهنگي در کشور قرار گيرد، گفت: در سايه سار قرآن عزيز نظام اسلامي و امت اسلامي بيمه خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکريان، مديرکل تبليغات اسلامي مازندران امروز در جلسه مجمع عمومي خيرين قرآني استان در ساری گفت: قرآن بايد محور همه فعاليت هاي فرهنگي در کشور قرار گيرد زيرا در سايه سار قرآن عزيز نظام اسلامي و امت اسلامي بيمه خواهد شد.

وي در ادامه سخنان خود از فعالیت هزار مرکز، مؤسسه و خانه هاي قرآن مردمي در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود اين ظرفيت عظيم قرآني در استان توسعه و حمايت از فعاليت هاي قرآني امروز امري اجتناب ناپذير است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به برنامه ريزي هاي دشمن در فضاي مجازي و هجمه های فرهنگي در سال هاي اخير خاطر نشان کرد: متأسفانه وجود برخي از آسيب هاي اجتماعي و رشد و گسترش اين مسأله درجامعه اسلامي امروز به عنوان يک چالش جدي مطرح مي شود و بايد براي رفع اين مشکلات برنامه ريزي جدي صورت گيرد.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران در ادامه تصريح کرد: وجود اين مراکز قرآنی در کشور نمونه بارز توجه به اتکاي دورن و توانمندي داخلي در حوزه اقتصاد است و خود مهم ترين نوع توليد اشتغال و رفع معضل بيکاري است که با برنامه ريزي دقيق و جدي مي توان در جهت توسعه و حمايت هاي اين موسسات و مراکز گام هاي جدي تري برداشت.

استاد حوزه علميه مازندران، وجود مجامع خيران در عرصه های مختلف را بسيار ارزشمند و خداپسندانه دانست و تاکيد کرد: متأسفانه در امور فعاليت هاي فرهنگي و قرآنی شاهد اين اتفاقات خوب نبوديم، اما با تصويب اساسنامه مجمع خيرين قرآني و انتخاب اعضای اين هيئات امنا در آينده شاهد اتفاقات بسيار خوب در حوزه فعاليت هاي فرهنگي و قراني خواهيم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به مهجوريت قرآن در جوامع اسلامي بيان داشت: حوزه توسعه و ترويج فرهنگ قرآني در جامعه اسلامي در گرو مشارکت هاي عمومي و مردمي است و مهجوريت قرآن در نظام اسلامي اصلا زيبنده يک کشور اسلامي نيست.

حجت الاسلام شکریان به فعاليت های قرآنی اداره کل تبليغات اسلامي مازندران در سال هاي اخير اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نياز امروز جوامع اسلامي و رفع همه مشکلات امت اسلام در تمسک و توسل به آيات نوراني قرآن کريم است و امت اسلام بايد از ظرفيت عظيم قران کريم در رفع همه مشکلات خود بهره کافي را ببرند.

وی با بیان این که امروز برای مقابله با هجمه های دشمنان نیازمند تقویت و گسترش مؤسسات و نهادهای قرآنی در کشور هستیم، گفت: فرهنگ قرآنی بهترین ظرفیت برای خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمنان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مؤسسات قرآنی ظرفیت های دینی و فرهنگی بسیار مناسبی برای تقویت باورهای دینی و معرفتی جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به دین و مبانی انقلاب اسلامی به کار گرفتند ما نیز با در جهت توسعه و تقویت این مؤسسات گام برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و ارزش های حاکم همواره سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان بوده است، تصریح کرد: اگر بنیه دینی و اعتقادی جامعه مستحکم باشد دشمنان به هیچ وجه نمی تواند کوچکترین ضربه به این انقلاب و نظام وارد کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که یکی از رموز ماندگاری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بر مفاهیم ناب قرآنی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مفاهیم متعالی و ارزشمند در جامعه ما وجود دارد دشمنان حتی ذره ای نمی تواند به کشورمان خدشه ای وارد کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تضعیف مفاهیم ناب قرآنی و کمرنگ کردن نقش آن در جامعه به ویژه در میان نسل جوان را یکی از توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن در تلاش است میان نسل جوان و مفاهیم دینی و قرآنی فاصله بیاندازد تا به راحتی به نقشه های شوم خود دست یابد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تضعیف فرهنگ دینی و اعتقادی نسل جوان یکی از مهم تری تلاش های دشمنان است، افزود: دشمن هیچ گاه نمی خواهد یک جوان انقلابی، مؤمن و حزب اللهی در جامعه رشد پیدا کند و به همین دلیل تلاش می کند ذهن جوان ایرانی را از مباحث دینی و اعتقادی خالی کند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که یک جوان بدون پشتوانه دینی و ارزشی نمی تواند به مقصد نهایی دست پیدا کند، تصریح کرد: رمز موفقیت یک جوان در عرصه های مختلف تکیه دادن به مفاهیم ناب دینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با هشدار نسبت به تلاش های نرم دشمنان برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با بهره گیری از ابزارهایی نظیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی همه توان خود را به کار گرفته نسل جوان را از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی جدا کند و در مسیری که خود می خواهد حرکت دهد./202/1317/ب1

ارسال نظرات