۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۳۲۳
رییس اداره قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

ارسال بیش از 800 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری قرآن و عترت

رییس اداره قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران کشور از رقابت چهار هزار 500 طلبه خواهر در مرحله مدرسه ای یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران خبرداد.
یازدهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رضوی، رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران کشور در حاشیه آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بیش از 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: در مجموع137 مقاله، 120 پایان نامه، 12 کتاب،198 اثر ادبی و 300 اثر هنری به دبیرخانه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش قرائت و حفظ به صورت حضوری برگزار شده است، افزود: دیگر بخش های این جشنواره به صورت مجازی برگزار شده و علاقه مندان می توانند در آن شرکت کنند.

رییس اداره قرآن و عترت حوزه های علیمه خواهران کشور با اشاره به رقابت های بخش شفاهی تصریح کرد: مسابقات شفاهی در دو رشته حفظ ترتیبی و قرائت در حال انجام است و در مرحله مدرسه ای مسابقه قرائت  چهار هزار و 500 طلبه خواهر شرکت کرده اند که پس از رقابت 800 نفر در مرحله استانی برگزیده شده اند و برگزیدگان این مرحله متعاقبا اعلام شده و برای شرکت در مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

خانم رضوی ادامه داد: در بخش حفظ ترتیبی نیز طلاب در سه مقطع حفظ کل، 20 و 10 جزء در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند و از برگزیدگان در مرحله کشوری دعوت بعمل خواهد آمد.

خانم رضوی افزود: این مسابقات در بخش کتبی و آنلاین شامل رشته های حفظ موضوعی قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی نمونه و المیزان، تفسیر موضوعی با موضوع«زن در تفسیر نمونه، اخلاق در قرآن» و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه از نامه 31 و خطبه متقین انجام می شود.

وی افزود: بخش قرائت نیز در دو رشته ترتیل و قرائت تحقیق صورت می گیرد که بانوان در مرحله نهایی در این بخش نیز با هم رقابت می کنند و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

رییس اداره قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در بخش آثار هنری قرآنی نیز یک نفر به عنوان برگزیده کشوری در بخش خاتم کاری انتخاب شد، یادآور شد: بانوان طلبه در عرصه ارسال آثار هنری با محوریت معارف قرآن کریم نیز به دبیرخانه جشنواره فعالیت چشم گیری داشته اند و آثار هنری در قابل معرق، تابلو فرش، خاتم، نقاشی، طراحی، نگارگری، خطاطی و تذهیب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این آثار در قالب یک نمایشگاه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به نمایش گذاشه شده است./968/ت302/ی

ارسال نظرات