۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۳۳۰
سرلشکر باقری:

هیچ مشکل امنیتی و مرزی نداریم

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز ندارد و رزمایش‌های ما در برنامه‌ریزی مشخصی صورت می‌گیرد.
سرلشگر باقری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری ستاد راهیان نور در جمع خبرنگاران گفت: با کشورهای همجوار هم در بهترین شرایط روابط هستیم و هیچ مشکل امنیتی و مرزی نداریم.

وی افزود: در خلیج فارس و دریای عمان هم شناورهای کشورهای بیگانه حضور دارند که همه آنها می‌دانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزها و منافع‌شان آماده هستند و همه موازین حقوق بین‌الملل را رعایت می‌کنند و آنها می‌دانند که نباید وارد حیطه منافع جمهوری اسلامی شوند و ما هیچ نگرانی امنیتی در زمین و هوا و دریا نداریم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سال آینده رزمایش‌های موشکی برگزار می‌شود؟ گفت: رزمایش‌های نیروهای مسلح برابر برنامه انجام می‌شود و در فرآیند انتهای آموزش‌ها و تمرین ها باید رزمایش‌هایی برای هماهنگی بخش‌های مختلف نیروهای مسلح انجام شود که برابر زمان‌بندی مشخص برگزار خواهد شد.

سرلشکر باقری ادامه داد: این رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید برخی کشورها و مسائل سیاسی آن روز ندارد و رزمایش‌های ما در برنامه‌ریزی مشخصی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای رفع مشکلات مردم استان خوزستان برنامه ریزی کرده‌اید؟ اظهار داشت: همه تلاش ما این است که راهیان نور هیچ اذیتی برای مردم استان‌های مرزی نداشته باشد و ما تاکید کرد‌ه‌ایم همه امکانات مورد نیاز از این استان‌ها تهیه شود تا بر بازار این استان‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: در مسئله درختکاری هم به وزارت جهاد کشاورزی اعلام آماده کرده‌ایم که اگر مقدماتش فراهم باشد راهیان نور در این زمینه هم ورود پیدا کنند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: جوانان باید در اردوهای راهیان نور با واقعیات علمی، تخصصی، معنوی و اندیشه ای دفاع مقدس آشنا شوند.

وی افزود: رادیو بهاران کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم امسال نوآوری ها و ابداعاتی داشته باشیم تا بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را به سمع ملت شریف برسانیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در جلسه امروز گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته در راهیان نور در نوروز 95 ارائه و قرار شد امسال شرکت کنندگان در راهیان نور با خدماتی از جمله بیمارستان های صحرایی و نحوه عملکرد گروه های مهندسی، اطلاعاتی و شناسایی آشنا شوند./1325//102/خ

ارسال نظرات