۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۳۹۳

تشریح فعالیت های فرهنگی مدرسه علمیه سیدالشهدا خرمشهر

معاون تهذیب مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر گفت: برگزاری دوره سیر مطالعاتی شهید مطهری، برگزاری جلسه ولایت فقیه و حکومت اسلامی، برپایی نشست تحلیل فیلم، محافل انس با قرآن، جلسات اخلاق و حضور مبلغان و طلاب در مدارس از جمله فعالیت های این معاونت است.
معاونت تهذیب حوزه های علمیه

حجت الاسلام احمد حدادزاده، معاون تهذیب مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ایجاد پایگاه بسیج طلاب در این مدرسه علمیه با محوریت تربیت نیروهای علمی و انقلابی، اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و تهذیبی در حوزه های علمیه باید با رویکرد بسیج و انقلابی برگزار شود.

وی با بیان این که دوره و برنامه های متنوعی با رویکرد روشنگری ویژه طلاب حوزه علمیه برگزار شده است، ابراز داشت: طی جلسه ای با حضور دانش پژوهان دینی حوزه علمیه فیلم های سینمایی روز جامعه، ارزشی و مستندهای سیاسی پخش و از سوی روحانیان و طلاب مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) خرمشهر ادامه داد: باتوجه به اهمیت مباحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی نشست های بسیاری با حضور اساتید توانمند در قالب جلسات پرسش و پاسخ و مشورتی برگزار شد و طی هفته های آینده نیز اجرا می شود.

حجت الاسلام حدادزاده با اشاره به برگزاری دوره های سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری، محافل انس با قرآن و معرفی کتب اخلاق، ادامه داد: سابقه برگزاری سیر مطالعاتی شهید مطهری در حوزه های علمیه طولانی است و همراه از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید مورد تأکید قرار گرفته است؛ در این مدرسه علمیه نخست کتاب های جاذبه و دافعه، سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، ده گفتار و آشنایی با قرآن کریم مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسؤول با بیان این که برای سال تحصیلی جدید مبلغان و روحانی ها در مدارس فعالیت می کنند و بنا است که جذب از این طریق صورت گیرد، ادامه داد: باتوجه به توافقی که با آموزش و پرورش انجام شد مقرر گردید که دانش آموزان مدارس از حوزه علمیه بازدیدی داشته باشند و با زندگی طلبگی آشنا شوند.

وی با اشاره به این که در مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) خرمشهر نزدیک به 100 نفر مشغول به تحصیل هستند و معاونت تهذیب برنامه های متنوعی برای آنها تداریک دیده است، بیان داشت: در سال 95 توجه فراوانی به فعالیت های امور تهذیب در این مدرسه صورت گرفت که از مهمترین آنها می توان به حضور اساتید مطرح اخلاق اشاره کرد؛ برنامه های معنوی و شب زنده داری، مناجات خوانی و برگزاری مناسبت های دینی از دیگر فعالیت های معاونت تهذیب است./303/9453/ب1

ارسال نظرات