۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۴۳۶
استاد حوزه:

معنویت گرایی اساس طلبگی است

استاد حوزه معنویت گرایی را اساس طلبگی دانست و تاکید کرد که طلاب برای بزرگ شدن باید به بزرگان و علما احترام بگذارند.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای شهرستان شهرضا که پنجشنبه شب در قم برگزار شد، با بیان این که معنویت گرایی اساس طلبگی است، گفت: طلاب علوم دینی باید اهل نماز شب بوده و رفتاری کاملاً مطابق آموزه های اسلام داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سیره علما در زمینه معنویت گرایی اظهار داشت: اگر در مسیر طلبگی بر جنبه های معنوی و باطنی خویش مراقبت نداشته باشیم به یقین در قیامت مورد عذاب الهی واقع خواهیم شد؛ بنابراین باید هواهای نفسانی را کنار بگذاریم و تقوای الهی پیشه کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که وظیفه اصلی طلاب تبلیغ دین و هدایت مردم است، عنوان کرد: امروزه با توجه به وجود مشکلات زیاد اقتصادی که برای مردم وجود دارد، طلاب باید دغدغه رسیدگی به امور زندگی آنها را داشته باشند و برای کمک به آنها اقدام کنند.

وی با بیان ای نکه طلاب علوم دینی باید در مسیر طلبگی و تبلیغ دین ثابت قدم بمانند، عنوان کرد: طلاب در مسیر تحصیل و طلبگی تنها به انجام رسالت خود توجه داشته باشند و از ملامت و سرزنش دیگران خوفی به دل راه ندهند.

امام جمعه شهرستان شهرضا با اشاره به این که در تبلیغ دین کنترل از راه دور معنایی ندارد، بیان داشت: طلاب باید برای اثرگذاری بهتر وارد صحنه شوند و از نزدیک مشکلات مردم را با تمام وجود حس کنند و درصدد برطرف کرد آنها برآیند.

حجت الاسلام با بیان برخی مفاسد اجتماعی در جامعه ابراز داشت: با توجه به مشکلات و بی بندوباری هایی که بعضاً در سطح اجتماع دیده می شود در می یابیم جامعه به شدت نیاز به ترویج احکام الهی را دارد و این مهم همت ویژه طلاب را می طلبد.

وی افزود: برای این که به بزرگی برسیم باید به علما و بزرگان احترام بگذاریم و با در نظر گرفتن سیره علما و شهدا وحدت خویش را حفظ کرده و با حرکت های دسته جمعی و گردهمایی های انقلابی لرزه بر جان دشمنان اسلام بیاندازیم.

وی در پایان با اشاره به برخی از شاخصه های حوزه انقلابی گفت: اگر حوزه انقلابی شود و انقلابی هم بماند آنگاه شاهد شکوفایی روز افزون مملکت خواهیم بود؛ طلاب باید با در نظر گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه انقلابی با تمام نیرو در عرصه تبلیغ و بصیرت افزایی قدم بردارند و با همت هرچه بیشتر سعی در هدایت جوانان و نوجوانان داشته باشند./841/

ارسال نظرات