۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۴۵۸
رضایی:

کشور از ناکارآمدی مدیریتی رنج می برد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشور از ناکارآمدی رنج می برد، گفت: تمسک به روحیه انقلابی گری، کشور را نجات می دهد.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت در مراسم یادبود شهید حسن کربلایی در مسجد حاج آقا بابا با بیان اینکه امروز کشور از ناکارآمدی مدیریتی رنج می برد، اظهار داشت: این ویژگی مدیریتی فرماندهان جنگ بود که ما را در نبرد نابرابر پیروز کرد.

وی ادامه داد: کشور در سرطان ناکارآمدی و فرسودگی مدیریتی است، در حادثه قطار تبریز مشهد و حوادث پیش آمده بعد از برف و باران نشان داد که کشور از مدیریت ناکارآمد رنج می برد، علت ناکارآمدی در حوزه های مختلف کشور به شیوه مدیریت باز می گردد چنانچه رمز پیروزی رزمندگان اسلام نیز در هیمن مدیریت بود.

رضایی با بیان اینکه مدیران کشور اعم از دولت و مجلس دلسوز هستند؛ خاطرنشان کرد: امروز کشور در حوزه دفاعی با وجود مشکلات بسیار اقتصادی به پیشرفت های شگرف دست یافته است و دارای قدرت دفاعی بالایی است که نشان از مدیریت صحیح در این حوزه دارد.

وی با اشاره به بدهی 700 هزار میلیاردی دولت، تصریح کرد: اگر این بدهی‌ها ادامه پیدا کند؛کشور با بن بست روبرو خواهد شد، کارآمدی حلقه مفقوده کشور برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت است و نا کارآمدی سم مهلکی است که کشور را به بن بست خواهد برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر روحیه انقلابی در مدیریت کشور، ابراز داشت: نیمه های پنهان جنگ کمتر گفته شده است باید نیمه های پنهان شهدا را در مدیریت و فرماندهی آنها جستجو کنیم که آن همان روحیه انقلابی در مدیریت است و برای اینکه بتوانیم اکنون کشور را اداره کنیم باید با این شیوه حرکت کنیم.

وی با اشاره به شایسته سالاری در دوران جنگ و کسب فرماندهی بر اساس شایستگی اشخاص، خاطرنشان کرد: آیا امروز در کشور افراد از روی شایسته سالاری در مناصب قرار می گیرند؟ با دوست و رفیق بازی و قوم و خویش گرایی نمی توان کشور را اداره کرد باید بر اساس شایسته سالاری کشور را مدیریت کرد.

رضایی با بیان اینکه انقلابی گری ماجرا جویی نیست، بلکه حرکت به جلو و انجام کارهای بزرگ با روحیه انقلابی و شجاعت است، ادامه داد: کشور را نمی توان در حالت تردید قرار داد، رزمندگان دفاع مقدس با همین روحیه انقلابی در تصمیم گیری‌ها در عملیات‌ها موفق شدند.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت مدیران کشور از این فرماندهان جنگ در مدیریت و روحیه انقلابی، افزود: این مسأله در نظام اداری ما میسر نیست و استانداران اختیارات کافی ندارند و این نظام اداری زمان رضا خان باید اصلاح شود و یک شیوه مدیریتی مناسب برای کشور تعیین شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نسخه شفابخش کشور بازگشت به روحیات باکری ها و انقلابی گری است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، به دنبال تقویت روحیه انقلابی فساد در کشور کاهش یافته و مشکلات و بیکاری حل خواهد شد و عضلات یپرامونی از میان خواهد رفت./854/پ202/ص

ارسال نظرات