۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۴۷۲
امام جمعه کرمان:

حفاظت از محیط زیست وظیفه ای شرعی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: باید طبیعت را حفظ کنیم، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه شرعی است چون با سلامت طبیعت انسان هم در سلامتی به سر می برد.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان، در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی امام علی(ع) گفت: انسان های زرنگ و هوشمند انسان هایی هستند که حق و باطل ملاک و میزان حرکت آنها است.

وی اشاره کرد: این انسان ها هر جا که حق باشد از حق دفاع و هر جا که باطل در هر لباسی باشد از باطل دوری و اجتناب  می کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: خداوند انسان را خلق کرده است؛ برای رسیدن به کمالات اگر ما به این رهنمودها توجه داشته باشیم به سعادت دنیا و خوشبختی در این جهان و آن جهان دست پیدا می کنیم.

وی با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) در رابطه با آدم های زرنگ، مطرح کرد: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد و کار بیهوده از او سر نزند، انسان باید برای بعد از مرگ خود فکری بردارد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: از دیدگاه ما مسلمانان بعد از مرگ و مردن انسان نابود نمی شود؛ بلکه در یک عالم دیگر به زندگی خود ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: اساس و پایه همه مسأله ها در زندگی ما تقوا است؛ اگر معنای واقعی تقوا در جامعه رشد پیدا کند همه مشکلات حل خواهد شد، اگر تقوا نباشد و مشکلات حل شود، ما گرفتار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعیی عنوان کرد: باید طبیعت را حفظ کنیم، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه شرعی است؛ با سلامت طبیعت انسان هم در سلامتی به سر می برد.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با روز راهیان نور، تاکید کرد: دشمنان صدام را وارد به جنگ، علیه ملت سرافراز و سربلند ایران کردند؛ تعداد زیادی از مردم به درجه رفیع شهادت، اسارت و جانبازی رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: امروز به لطف خداوند ما قوی هستیم و دشمنان و این قدرت به برکت خون پاک شهدا است.

امام جمعه کرمان با اشاره نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در پایان تصریح کرد: جنایت کاران و منافقان عده ای از مردم را شهید و مجروح کردند تا این ملت را از صحنه بیرون کنند، اما این ملت علیه مستکبران ایستادگی کردند./201/972/ب1

ارسال نظرات