۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۸۶۵۰۲
امام جمعه موقت اصفهان:

پیشرفت هسته ای محدود شد اما برخی دلشان به برجام خوش است

حجت الاسلام رهبر گفت: چانه زنی های بی حاصل دربرابر دشمن فایده ای ندارد؛ دانش هسته ای ما محدود شد اما برخی دلشان خوش است که برجام درست کرده اند.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی رهبر در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در مسجد مصلی اصفهان گفت: تقوای سیاسی از تقوای فردی مهم تر است.

تقوای سیاسی از تقوای فردی مهم تر است

وی با اشاره به اهمیت مراعات تقوای سیاسی افزود: مراعات تقوای سیاسی در حکومت اسلامی یک امر کلیدی و مهم است؛ اهمیت تقوای سیاسی از تقوای فردی به مراتب بالاتر است چرا که تقوای فردی مربوط به یک انسان است ولی تقوای سیاسی به مردم جامعه مربوط می شود.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به آیه هشتم سوره مائده که می فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ  وَلا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ»، ادامه داد: خداوند در این آیه می فرماید، عدالت پیشه کنید که عدالت پیشگی به تقوا نزدیک تر است و این مسأله یعنی عدالت به تقوا گره خورده است.

امام جمعه موقت اصفهان اذعان کرد: عدالت یعنی هر چیزی را سر جای خود نهادن؛ عدالت در مسائل حکومتی یعنی نصب و عزل و دادن رتبه به افراد مختلف بر اساس لیاقت اشخاص.

وی با اشاره به نامه معروف امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر در حکومت داری مصر، ابراز کرد: نخستین مسأله ای که امیرمؤمنان(ع) مراعات آن را از مالک می خواهند، تقوای سیاسی است؛ ایشان می فرمایند، طاعت خداوند را بر هر چیز مقدم بدار و به سنت ها و فرائض الهی عمل کن، که کسی سعادتمند نمی شود مگر به پیروی از فرائض و سنت های الهی و کسی شقاوتمند نمی شود مگر این که از فرائض و سنت های الهی پیروی نکند.

یاری خداوند با مراعات تقوا و جلوگیری از خواهش های نفسانی محقق می شود  

حجت الاسلام رهبر با بیان این که باید با قلب، لسان و دست خود، خداوند را یاری کنیم، اظهار کرد: خداوند کفیل شده است که یاری کننده خودش را یاری کند و فرموده است که اگر کسی عزت حق را مراعات کند، عزیزش خواهم کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به بیانات چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان راهیان نور، خاطرنشان کرد: راه یاری خداوند در مراعات تقوا و جلوگیری از خواهش های نفسانی است؛ شهیدی که مقام معظم رهبری قطعه ای از وصیت نامه او را خوانند، گفته بود، برای عبور از سیم خاردار دشمن باید از سیم خاردار نفست عبور کنی.

وی افزود: این ایام به تجلیل از شهدا اختصاص داده شده است؛ شهدایی که با خون خودشان انقلاب را رقم زدند و از آن پاسداری کردند، ما نیز با پیروی از شهدا باید به تفکر آن ها در مبارزه با استکبار جامه عمل بپوشانیم.

ویژگی های رییس جمهور آینده کشور

حجت الاسلام رهبر با انتقاد از عملکرد دولت در برجام خاطرنشان کرد: چانه زنی های بی حاصل در برابر دشمن هیچ فایده ای ندارد؛ دانش هسته ای ما محدود شد ولی برخی از مسؤولان دلشان خوش است که برجام درست کرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امام خمینی(ره) با بیان این عبارت که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، دیپلماسی برخورد با استکبار را معرفی کرده اند؛ مردم از کسانی که در خانه سفیر سوئد در جمع زنان بی حجاب قرار گرفتند، گلایه دارند؛ این خلاف دیپلماسی اسلامی است چرا که دیپلماسی اسلامی بر پایه تقوا استوار است.

وی با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: فردی باید در انتخابات آینده انتخاب شود که اهل رفاقت های سیاسی نباشد و با حلم و بصیرت پرچم مسؤولیت را حمل کند؛ فردی باید انتخاب شود که در معاهدات سیاسی کلاه سرش نرود و برای اجرای حق پایدار باشد، علم به مواضع حق داشته و انتقاد پذیر باشد، همچنین پرونده سیاسی پاکی داشته باشد./201/867/ب1

ارسال نظرات