۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۸۶۵۲۰
امام جمعه موقت ارومیه:

پیامبر اسلام زمینه ساز وحدت مسلمانان است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: در بین مسلمانان دو مسأله قبله و وجود پیامبراکرم(ص) مشترک بوده که زمینه‌ساز وحدت و اتحاد بین مذاهب است.
پیامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام شریعتی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در بین مسلمانان دو مسأله قبله و وجود پیامبراکرم(ص) مشترک بوده که زمینه‌ساز وحدت و اتحاد بین مذاهب است و در این بین نماز جمعه نیز از این منظر مستثنا نیست.

وی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم از فواید و زمینه‌های اجتماعی نماز جمعه به خوبی بهره‌مند شویم افزود: براساس روایات هرکس در روز یا شب جمعه بمیرد مومن از دنیا رفته و شهید محسوب می‌شود و در دنیا چیزی باارزش‌تر از جمعه نیست که خورشید به آن بتابد.

حجت‌الاسلام شریعتی به دلیل انتخاب جمعه به این نام اشاره و خاطرنشان کرد: جمعه به معنی جمع‌ها است و خداوند در این روز تمام خلایق را جمع و برای ولایت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و جانشینان برحق آنان از همگی پیمان گرفته‌است.

امام جمعه موقت ارومیه تصریح کرد: نماز جمعه نه تنها از منظر عبادی بلکه از نظر سیاسی نیز مهم بوده و حتی جنبه سیاسی آن بالاتر و با ارزش‌تر جنبه عبادی‌اش است.

وی مسؤولیت امام جمعه را از سایر افراد سنگین‌تر دانست و گفت: امام جمعه باید از سوی ولایت‌فقیه انتخاب شود و نقش واسطه‌گری را بین مردم و رهبری ایفا کند.

حجت‌الاسلام شریعتی ادامه داد: امام جمعه باید قدرت تحلیل مسائل سیاسی و امور داخلی و خارجی را داشته و  در راستای رهبری و نظام به مردم  آگاهی دهد.

وی با اشاره به قرار داشتن در هفته رسیدگی به محرومان عنوان کرد: محروم به فردی که پول و توانایی لازم برای به دست‌ آوردن درآمد را ندارد و هم‌چنین فردی که کار کرده و پولی دریافت نکرده‌ است اطلاق می‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتی افزود: درباره گروه اول مردم باید به افاق و احسان به آنان کمک کنند و در مورد گروه دوم مسؤولان باید هر چه زودتر تلاش کنند و حقوق افراد را بپردازند تا کسی شرمنده خانواده‌اش نشود./201/936/ب1

ارسال نظرات