۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۵۶۲

شرکت بیش از دو هزار طلبه در آزمون مبلغان سازمان اوقاف کشور

آزمون پذیرش مبلغان اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کل کشور با حضور بیش از 2هزار نفر از طلاب حوزه های علمیه در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
مبلغان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کل کشور، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در حاشیه این آزمون در گفت وگویی با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب در عرصه های مختلف جامعه ابراز داشت: امروز با توجه به هجمه های دشمنان اسلام در عرصه های فرهنگی نیاز بیش از بیش به مبلغین حوز های علمیه احساس می شود.
حجت الاسلام احمد شرفخانی خدمت در عرصه تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) را ارزشمندترین اقدام دانست و ادامه داد: گام برداشتن در راه تبلیغ، خدمت به حضرت ولی عصر (عج) است.
وی در ادامه با تشریح برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف افزود: معاونت فرهنگی اوقاف در طول سال با توجه به ایام و رخدادهای مذهبی برنامه هایی را در سطح مساجد، بقاع و امام زادگان کشور با حضور مبلغین با برپایی خیمه ها، گارگاه های اموزشی و اجرای برنامه های متنوع برگزار می کند.
شرفخانی، همچنین تعطیلات عید نوروز را ظرفیت عظیمی برای بهره برداری از بقاع متبرکه برای تبدیل قطب فرهنگی آنها عنوان کرد و ابراز داشت: در این طرح احیاء سنت های اصیل اسلامی همچون عید نوروز و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در راستای ارائه خدمات به مسافران، زائران و گردشگران صورت می پذیرد.
وی طرح نوروزی آرامش بهاری را الگوی مدیریتی برای مجموعه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد و گفت: آرامش بهاری الگوی خوبی در همدلی، همزبانی و همگرایی در ابعاد مختلف می باشد، لذا نباید از ظرفیت اماکن متبرکه فقط به یک بعد زیارتی توجه داشت بلکه طرح آرامش بهاری الگوی خوبی در اجرای مدیریت جهادی در عرصه جامعه و عموم مردم می تواند باشد.
دراین آزمون سؤالاتی از احکام استفتائات مقام معظم رهبری، احکام، نماز، روزه، خمس، محرم و نامحرم طبق نظر امام راحل، درسنامه اعتقادات ایت الله العظمی سبحانی، کتاب ریشه های انقلاب اسلامی، موفقیت در تبلیغ و اطلاعات عمومی دیده می شد.
نتایج این آزمون کتبی تا اواخر سال 95 اعلام و همچنین مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اردیبهشت ماه سال 96 خواهد بود./872/د102/ی

ارسال نظرات