۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۵۶۴

دوره تربیت مربی نماز در حوزه علمیه خواهران صحنه برگزار شد

دوره سه روزه تربیت مربی نماز با همکاری مجموعه فرهنگی الامام المنتظر و مرکز تخصصی نماز قم در حوزه علمیه شهرستان صحنه برگزار شد.
حوزه علمیه خواهران صحنه حوزه علمیه خواهران صحنه حوزه علمیه خواهران صحنه

خانم دوستی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری دوره سه روزه تربیت مربی نماز خبر داد و ابراز داشت: دوره سه روزه تربیت مربی نماز با همکاری مجموعه فرهنگی الامام المنتظر (عج) و مرکز تخصصی نماز قم در حوزه علمیه شهرستان صحنه برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه تصریح کرد: در این دوره حجت الاسلام مرتضی رحیمیان از اساتید مرکز تخصصی نماز قم در روز اول دوره در چهار کلاس دو ساعتی در ارتباط با دو موضوع شیوه دعوت به نماز و پاسخ به سوالات شبهات نماز برگزار شد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: استاد مرکز تخصصی نماز قم در این کارگاه دعوت به نماز، شیوه الگویی، شیوه گفتاری، شیوه طلایی آرزو، نیاز، سلیقه و علاقه مخاطب و همچنین شیوه تدریج را مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در روز اول این کارگاه به سوالات طلاب درباره نماز پاسخ داده شد و قاعده کلیدی عبودیت نیز تشریح شد.

این مسؤول گفت: حجت الاسلام رحیمیان در پایان درباره نرم افزار نمازی معراج خاکیان مطالبی را برای مبلغان، مروجان، و یاوران نماز تشریح کرد و این نرم افزار را به صورت رایگان در اختیار طلاب و روحانیان قرار داد.

دوستی ادامه داد: دوره در روز دوم با محوریت معارف نماز، بحث قرآنی و روایی با حضور حجت الاسلام بلوکی درباره اهمیت نماز و شاخصه های آن برگزار شد.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه عنوان داشت: آثار نماز، دشمن شناسی نماز، ویژگی های نماز قرآنی همچون نماز با نشاط، آگاهی، حضور قلب، اخلاص، محافظت و مداومت از جمله مواردی بود که در روز دوم مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه تصریح کرد: راهکارهای تکمیل نماز، مذمت و عقوبت های ترک نماز و همچنین سستی در نماز از جمله دیگر مباحث مطرح شده در کارگاه آموزشی تربیت مربی نماز بود.

دوستی در پایان ابراز داشت: امید است که دوره های برگزار شده بتواند سطح علمی، اخلاقی و معنوی طلاب را ارتقا بخشیده تا افزون بر سطح دینی و معرفتی خویش، به واسطه تبلیغ طلاب سطح دینی مردم نیز افزایش یابد./303/857/ب1

ارسال نظرات