۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۶۲۳
نایب رییس کمیسیون برنامه:

مصوبه مجلس حقوق کلان مدیران را توجیه کرد

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بیشترین فساد حال حاضر کشور قاچاق است، گفت: قطعا در مناطق آزاد و ویژه زمینه برای قاچاق بیشتر است.


محبی‌نیا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، جهانبخش محبی‌نیا در رابطه با موضوع قاچاق در مناطق آزاد تشریح کرد: هنگامی قاچاق در مناطق آزاد رخ می‌دهد که ما از استاندارد های لازم پیروی نکنیم و یا نظارتی قوی بر روی عملکرد این مناطق نباشد.

 وی در رابطه با الحاق منطقه آزاد قصر شیرین به مناطق آزاد قبلی گفت: باید توجه داشت که در حال حاضر بالای 50 درصد صادرات غیر نفتی ما از کرمانشاه رخ می‌دهد اما همین استان سال‌های متمادی رتبه اول بیکاری را در کل کشور به خود اختصاص داده است؛ انتظار می‌رود دولت در موضوع اشتغال از این استان حمایت کند.

محبی‌نیا با ذکر این مطلب که در حال حاضر زیر ساخت‌های مناسب برای ایجاد منطقه آزاد در قصر شیرین آماده شده است تصریح کرد: نباید این نکته را نیز از خاطر برد که این منطقه تا رسیدن به نقطه مطلوب راه فراوانی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مناطق آزاد به شرطی فرصت مناسبی برای رشد و توسعه کشور محسوب می‌گردد که بهره‌برداری خوبی از آنها صورت بگیرد و در کنار آن نظارت لازم هم بر روی این مناطق وجود داشته باشد.

قرار بود حقوق کارمندان را افزایش بدهیم نه مدیران را

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در موضوع افزایش حقوق مدیران دولتی گفت: برای خود نمایندگان هم چنین اتفاقی جای سوال داشت زیرا قرار بود ما کف حقوق کارمندان دولت را افزایش بدهیم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با طرح این موضوع که در اصل قرار بود مجلس به سمت عدالت حرکت کند، ادامه داد: انتقاد من به نمایندگان مجلس این است که اجازه افزایش 60 درصدی را به حقوق‌های قبلی مدیران دولتی دادند و به نوعی حقوق‌های کلان را توجیه کردند. 

محبی نیا با انتقاد از عملکرد دیوان محاسبات گفت: آقای عادل آذر که انتقادات جدی بر او وارد است در گزارشی که به مجلس ارائه دادند قضایای دولت قبل را هم به بخشنامه مرداد ماه 95 مرتبط کردند در صورتی که اینگونه نیست.

وی در پایان گفت: دیوان محاسبات خطای استراتژیکی انجام داد؛ دیوان محاسبات باید حساب و کتاب درستی داشته باشد که متاسفانه در این سال‌ها دیوان دستخوش مسائل سیاسی شده است./1325//102/خ

ارسال نظرات