۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۶۳۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب از سوی مردم خوزستان، برگزاری آیین پایانی نخستین جایزه ادبی «داستان جنوب» و برگزاری مرحله تکمیلی دوره تربیت مربی قرآنی کودک در ماهشهر از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به پروژه ساخت مهمان سرای حرم حضرت زینب(س) گفت: در حال حاضر ساخت مضیف و مهمان‌سرای حرم حضرت زینب(س) با درخواست کتبی تولیت حرم و موافقت ستاد مرکزی آغاز شده است.

وی با بیان این که گروه مهندسی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اعزام شدند و نقشه‌برداری و طراحی مهمان‌سرای حرم انجام شد، اظهار داشت: ۱۸ اسفندماه مراسم کلنگ‌زنی مهمان سرا با حضور مسئولان استانی و تولیت حرم برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: ساختمان مضیف در ضلع غربی حرم واقع شده است. ۱۶۰۰ مترمربع زیربنای کل آن است و در سه طبقه ساخته می‌شود که شامل دو سالن غذاخوری،‌ سالن پخت و پز، سردخانه زیر صفر، سردخانه بالای صفر، انبار آذوقه و ۱۴ سوئیت جهت مهمانان حرم است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با بیان این که نیروها به صورت تبرعی(افتخاری) در ساخت این مهمان سرا مشارکت می‌کنند، ابراز داشت: برآورد هزینه احداث مهمان‌سرا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون است.

وی ادامه داد: هزینه‌های احداث این مهمان سرا توسط نذورات مردم جمع‌آوری و تأمین می‌شود. مدت اجرای پروژه یک سال است که از ۲۰ اسفند ۹۵ تا ۲۰ اسفند ۹۶ خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی در پایان از نصب و راه اندازی سیستم اطفای حریق حرم حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: این سیستم که هزینه خرید آن ۸۰ میلیون تومان بود توسط مردم آبادان تأمین شده است.

برگزاری آیین پایانی نخستین جایزه ادبی «داستان جنوب»

براساس این گزارش، آیین پایانی نخستین جایزه ادبی «داستان جنوب» با حضور فرهیختگان ادبی و علاقه مندان به حوزه ادبیات و داستان نویسی در اهواز برگزار می شود؛ این مراسم ساعت ۱۵ چهارشنبه ۲۵ اسفندماه در تالار مهتاب واقع در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، نخستین جایزه ادبی «داستان جنوب» با حدود ۹۰۰ اثر در سه بخش داستان کوتاه آزاد، داستان کوتاه ویژه و پژوهش و مقاله در دو مرحله داوری شد و داوران نهایی در بخش داستان کوتاه با موضوع آزاد غلامرضا رضایی، کوروش اسدی و آرش آذرپناه است.

در ادامه گزارش، در بخش داستان کوتاه با موضوع ویژه نیز ابوتراب خسروی، محمد کشاورز و محمدرضا صفدری داوری را بر عهده دارند و داوری بخش پژوهش و مقاله نیز بر عهده حسن میرعابدینی، شاپور بهیان و مهدی پاکدل است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خوزستان در برگزاری نخستین جایزه ادبی «داستان جنوب» مشارکت می‌کنند.

برگزاری سلسله بزرگداشت شهدای مدافع حرم در راهیان نور جنوب

سلسله مراسمات بزرگداشت شهدای مدافع حرم همزمان با دوران اوج سفرهای راهیان نور جنوب کشور با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهداء در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ این مراسم‌ در ساعت 16 روز 25 اسفند در شلمچه و در ساعت 19 همان روز در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می‌شود. همچنین فردای آن روز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر و ساعت 20:30 در مسجد باقرالعلوم آبادان این گرامیداشت برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، یادمان شهدای کربلای 4 نیز در روز 27 اسفندماه سال جاری میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم خواهد بود و این مراسم پس از نماز ظهر برگزار می شود. 

در ادامه گزارش، در روز 29 اسفند نیز یادمان شهدای فکه و معراج شهدای محل‌های برگزاری این مراسم هستند. زمان شروع این مراسم‌ها به ترتیب ساعت 10 صبح و بعد از نماز مغرب و عشا است.

گفتنی است، در این بزرگداشت‌ها که به همت شبکه فعالان جهاد و شهادت(وارثون) برگزار می‌شود، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهداء سخنرانی و هادی خادم الحسین، سیدرضا نریمانی و ابوذر بیوکافی مداحی خواهند کرد.

برگزاری مرحله تکمیلی دوره تربیت مربی قرآنی کودک در ماهشهر

حسن حلافیان، مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر، با اشاره به این که مرحله تکمیلی دومین دوره تربیت مربی قرآنی کودک این مؤسسه برگزار شد، افزود: این دوره در دو روز پنج‌شنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار شد.

وی با بیان این که دوره ویژه بانوان مربی قرآنی در مهدها و پیش‌دبستانی‌های قرآنی این شهرستان تدوین شده است، افزود: مهدی فاضلی به عنوان مربی این دوره به حاضران آموزش ارائه داده است. در این دوره بیش از ۷۰ نفر از بانوان از شهرستان‌های ماهشهر، سربندر و شهرک‌های شهید چمران و طالقانی حضور داشتند.

حلافیان با اشاره به این که دوره تربیت مربی قرآنی کودک در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار شده است،‌ افزود: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه پایان دوره اعطا می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیان حرفه‌ای در بحث آموزش قرآن به کودکان با استفاده از روش‌های نوین عنوان کرد./9453/303/ب2

ارسال نظرات