۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۶۷۲۷
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

افزایش موقوفات برای طرح‌های دانش بنیان و علم و فناوری ضرورت دارد

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید واقفان از جوانان مستعد و نخبه حمایت داشته باشند، چراکه امروز افزایش موقوفات برای طرح‌های دانش بنیان و علم و فناوری ضرورت دارد.
علی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در همایش تجلیل از نخبگان و مستعدان کشور با عنوان جایزه علمی امام صادق(ع) که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: از جمله سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب ارتقای سهم وقف در علم و فناوری است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه آن را نهایی کرده و ما منتظر ابلاغ آنها و اجرای سهم سازمان اوقاف در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه وقف سرمایه ماندگار است، عنوان کرد: برخی تصور می‌کنند که در مواردی چون مسجد، مدرسه یا موارد دیگر امکان وقف وجود دارد در حالی که علم و فناوری می‌تواند زمینه دیگر سرمایه‌گذاری واقفان باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها در ایران و تهران وقفی هستند، اظهار داشت: وقف صرفا به دین اسلام تعلق ندارد در ادیان گذشته نیز وقف وجود داشته اما دین اسلام آن را کامل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: وقف سرمایه‌ای است که همه نسل‌ها از آن بهره می‌برند ما در کشور موقوفاتی را داریم که با دوازده قرن عمر هنوز وجود داشته و از گذشته تاکنون 152 نسل از منفعت آن بهره بردند.

وی با بیان اینکه امروز هزار و 200 موقوفه در خدمت بهداشت و درمان کشور هستند، افزود: در کل ایران 133 و در تهران 30 بیمارستان موقوفه وجود دارد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینه هر کشوری برای پیشرفت نیاز به علم و فناوری دارد، گفت: اگر مسؤولان و مردم در این زمینه به امر وقف به عنوان حکم الهی توجه کنند برای کشور بسیار مفید خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: وقف صرفا در ثروتمندان منحصر نمی‌شود بلکه همه مردم با توجه به توان و قدرت مالی خود می‌توانند در این امر خداپسندانه شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به تصویب وقف جمعی در مجلس گفت: باید واقفان از جوانان مستعد و نخبه حمایت داشته باشد، چراکه امروز افزایش موقوفات برای طرح‌های دانش بنیان و علم و فناوری ضرورت دارد./202/807/ب1

ارسال نظرات