۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۷۳۷
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

توجه به سبک زندگی اسلامی راه در امان ماندن از تهدیدهای فرهنگی

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: حرکت مردم در مسیر سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین روش ها برای در امان ماندن از تهدیدات فرهنگی اجتماعی است.
حجت گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد بعد از ظهر امروز در نشست اعضای شورای دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بوشهر گفت: امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی با یک سری آسیب هایی در حوزه فرهنگ و اجتماعی مواجه هستیم.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی فضای مجازی، مواد مخدر و طلاق را جدی ترین آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این آسیب ها علاقه هایی نسبت به مسائل دینی مذهبی همچون اعتکاف وجود دارد به طوری که در تاریخ تشیع این چنین استقبالی نسبت به این امر نداشتیم.

وی حضور جوانان در مراسمات مذهبی همچون مساجد و حسینیه ها را نمونه ای از اشتیاق آنان به مباحث مذهبی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به وجود برخی آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه لازم است روش های واکسینه شدن به مردم تزریق شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد حرکت مردم در مسیر سبک زندگی اسلامی را یکی از مهمترین روش ها برای در امان ماندن از تهدیدات فرهنگی اجتماعی عنوان کرد و گفت: این موضوع در سال های اخیر بسیار مورد توجه آستان قدس رضوی قرار گرفته است و نیز مقام معظم رهبری در حکم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی لزوم توجه به نخبگان فرهنگی و استفاده از ظرفیت های آنان را به صورت جدی عنوان کرده اند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تعداد موسسه های فرهنگی آستان قدس را 11 عدد عنوان کرد و بیان داشت: برای هر کدام از این موسسه های فرهنگی، هیأتی اندیشه ورز تشکیل شده است.

وی یکی از اهداف ایجاد شورای سیاست گذاری دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها را شناسایی نخبگان فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنان عنوان کرد و گفت: محوریت شورای سیاستگذاری در استان ها با نمایندگان ولی فقیه است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به جشن های زیر سایه خورشید گفت: 9 سال است که این جشن ها در سراسر کشور برگزار می شود و استان بوشهر در این چند سال اخیر در رتبه نخست یا در بین برترین استان ها بوده است و این امر نوید انجام کارهای خوب را با توجه به افتتاح این دفتر در استان می دهد./203/833/ب1

ارسال نظرات