۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۶۷۵۱
خاکی مطرح کرد؛

جزییات بازسازی و بهسازی بافت اطراف حرم کریمه اهل بیت

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مطالعاتي را آغاز كرده ايم كه اگر بخواهيم در بافت فرسوده شهر قم مداخله شود، چه راهكارهايي را بايد پياده نماييم
علیرضا خاکی حرم حضرت معصومه (س) به قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عليرضا خاكي با اشاره به تاريخچه راه اندازي اين سازمان، اظهار كرد: اين سازمان در ابتدا ،فعاليت خود را به خوبي شروع كرد، در زمان تاسيس سازمان اطراف حرم حضرت معصومه(س) از لحاظ معابر و پاركينگ وضعيت خوب و مناسبي وجود نداشت.

وي ادامه داد: اولين سياست سازمان احداث پاركينگ بود، سازمان در ادامه پاساژ الغدير و بعد پاركينگ ميدان امام خميني(ره) را پيگيري و احداث نمود.

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: اين سازمان اطراف اين مكان مقدس را به شرايط پايداري رساند و اكنون شاهد يك آرامشي خاص در اطراف حرم معصومه(س) مي باشيم.

خاكي با اشاره به فعاليت هاي سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: ادغام اين سازمان باعث دور شدن آن از اهدافش شد و فعاليت هاي سازمان پس از آن بيشتر رنگ و بوي عمراني پيدا كرد و در آن دوره احداث پروژه ميدان امام خميني(ره) آغاز شد.

وي ادامه داد: در پروژه ميدان امام خميني(ره) ۱۴۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در بافت تاريخي شهر قم در كنار حرم حضرت معصومه(س) و در پنج طبقه زيرزمين را شاهد بوديم، اين يك پروژه سنگين بود و چنين پروژه اي با اين مقياس و با اين ويژگي ها در كشور كم داريم.

وي افزود: سازمان در دوره جديد كه مجزا شد، رويكرد هماهنگ كنندگي دستگاه هاي مختلف در اطراف حرم حضرت معصومه(ص) را به عهده گرفت و وارد كارهاي اجرايي هم در اين محدوده مي شود.

خاكي با اشاره به فعاليت هاي سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: تملك پروژه چهل اختران بر عهده اين سازمان قرار گرفت و منابع لازم براي اين پروژه را جذب كرده ايم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مطالعاتي را شروع كرديم كه اگر بخواهيم در بافت فرسوده شهر قم مداخله كنيم، بايد چه كارهايي انجام بدهيم، مي توانيم تا چند هفته آينده لايحه اي را در اين خصوص ارائه بدهيم و تمام عناصر شاخص در بافت فرسوده اين شهر را در نقشه شناسايي و براساس آن ويژگي هاي شهر قم را بررسي كرديم./872/د102/ج

ارسال نظرات