۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۶۷۵۶
رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی:

شهدای اسلام در ردیف نفوس مطمئنه هستند

حجت الاسلام پورعابد کسب مقام رضا، تسلیم و صبر در برابر خداوند را مقدمه رسیدن به مقام نفس مطمئنه دانست و گفت: شهدای اسلام در ردیف نفوس مطمئنه هستند که نه در بهشت عمومی بلکه در بهشت مخصوص خداوند جای دارند.
ححجت الاسلام محمدحسین پورعابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین پورعابد، رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی، بعد از ظهر امروز در سالن شیخ بهایی شاهین شهر، گفت: خداوند در قرآن کریم از گروهی از انسان ها نام می برد که دارای نفس مطمئنه هستند و روحی سراسر آرامش و اطمینان نسبت به ساحت مقدس پروردگار دارند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه فجر، ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند نام دیگر سوره فجر سوره امام حسین(ع) است، ایشان فرمودند امام حسین(ع) مصداق کامل و اتم آیه آخر سوره فجر هستند، امام حسین(ع) سالار همه شهیدان و  مظهر نفس مطمئنه است.

وی افزود: اگر کمی بیشتر تأمل کنیم مقام شهدایمان را بیشتر درک می کنیم، تفاوت این عالم با عالم قیامت این است که در این عالم ظاهراً همه افراد مانند هم هستند و تمایزی مشاهده نمی شود و افراد دیندار حتی خود را از سایر افراد پایین تر می دانند، صاحبان نفس مطمئنه دارای 3 مقام هستند که تا این 3 را درک نکنند به این مقام نمی رسند و برای لقاء الله دعوت نمی شوند.

حجت الاسلام پورعابد بیان داشت: مقام اول نفوس مطمئنه مقام رضا است، شهدای عالی مقام ما به مقام رضا متصلند، کم هستند افرادی که انچنان از خدا رضایت داشته باشند که هیچ گله ای از خداوند نداشته باشند، بسیاری از مسلمانان و مؤمنان اهل دینداری هم هستند اما به مقام رضا نرسیده اند، مقام رضا بسیار وزین و سنگین است.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی ‏ادامه داد: یکی از یاران امام معصوم(ع) وقتی به امام(ع) رسید خطاب به امام عرض کرد که یابن رسول الله من فقر را بر غنا  و گمنامی را بر شهرت  و مریضی را بر صحت ترجیح می دهم و خیال می کرد که به مقام بالایی رسیده است، اما امام معصوم(ع) فرمودند که فلانی ما اینگونه نیستیم.

وی افزود: امام(ع) فرمودند« ما آن چیزی را می خواهیم و می پسندیم که خداوند می پسندد» ، اگر خداوند فقر را بپسندد ما هم فقر را می خواهیم  و اگر غنا را می پسندند ما هم همان را می خواهیم و در مورد شهرت و گمنامی هم به همین صورت هستیم، صاحب نفس مطمئنه در همه شرایط آسانی و سختی یکنواخت و یکسان است.

حجت الاسلام پورعابد بیان داشت: وقتی زندگینامه شهدا را مطالعه می کنیم مقام رضا را به وضوح در مشی و منش آن ها مشاهده می کنیم، مهمترین محور زندگی شهدا کسب رضایت خداوند است و این از عهده هر کسی بر نمی آید، ادعا کردن ساده است اما رسیدن به مقام صدق بسیار سخت است، ذبح اسماعیل از سوی ابراهیم(ع) برای اثبات صدق ادعای او بود.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی ‏افزود: امروز ما از حضور شهدا محرومیم و شهدا در نزد خداوند روزی می خورند، شهدای ما در همه میدان های نبرد و هر جایی که آیین و مرام اهل بیت(ع) به خطر افتاد در میدان حاضر شدند، یک عده در میدان جنگ شهید شدند و عده ای هم منتظر هستند تا به میدان بروند و شهید شوند و یا اینکه در بستر عمر آن ها به پایان برسد، همه این ها حکم شهید را دارند.

وی اظهار داشت: اسماعیل(ع)ذبح نشد اما چون صدق ادعای او  و  پدرش ثابت شد ما به اسماعیل(ع) ذبیح الله می گوییم، مقام دوم شهید و نفس مطمئنه مقام تسلیم است، برخی افرادی که درجات ضعیف ایمان دارند در تسلیم در برابر خداوند هم ضعیفند، ابراهیم(ع) تسلیم خداوند بود و به دستور خداوند اقدام به ذبح فرزند کرد و همسر جوانش را در بیابان بی آب و علف رها کرد، عبد در برابر مولی چیزی ندارد و همه نعمت های خداوند امانت هایی هستند که به ما سپرده است.

حجت الاسلام پورعابد ‏ابراز داشت: امروز خانواده های معظم شهدا مصداق کسانی هستند که تسلیمند و امانت خداوند را به خداوند برگردانده اند، البته از دست دادن عزیزان غم و غصه دارد، پیامبر اسلام(ص) هم وقتی فرزندش ابراهیم از دنیا رفت ناراحت شد اما سخن و حرکتی بر خلاف رضای خداوند صورت نداد، این تألم روحی خلاف شرع نیست.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی ‏تصریح کرد: مقام سوم شهید مقام صبر است، دنیا و اهل آن مصائب زیادی دارند، همه افراد و بسیاری از اهل ایمان اهل صبر نیستند و تنها افرادی می توانند این صبر را داشته باشند که به دنیا دل نبسته باشند و به ارزش های اخروی و غیر مادی نگاه داشته باشند، همین تفاوت هاست که افراد را در بهشت از هم متمایز می کند.

وی اظهار داشت: در عبارت «فادخلی جنتی» در سوره فجر منظور خداوند بهشتی است که غیر از آن بهشت عمومی است، شهدا با مقام نفس مطمئنه در ردیف کسانی هستند که در بهشت مخصوص خداوند قرار دارند و شهدا همان هایی هستند که در اخرت می گویند نه در بهشت عمومی هستند و نه در جهنم، بلکه شهدا در نزد خود خداوند هستند. /869/202/ب2

 

 

ارسال نظرات